Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30639 Wie Heeft Er Verstand Van Ovulatietesten

• Auteur

Dag meiden,

Ik ben gisteren begonnen met ovulatietesten. Nu staat er op de gebruiksaanwijzing dat de teststreep even goed of beter te zien moet zijn dan de controlestreep. Dan kan je eisprong binnen 24-36 uur plaatsvinden. Nu had ik gisteren een minder duidelijk streep, maar vandaag bijna even duidelijk als de controlestreep. Betekent dit dat mijn eisprong eraan komt? Wordt de streep dan elke dag duidelijker totdat de ovulatie voorbij is, of zegt dit niets?

Groetjes, Emmy

#3023252 Quote

Hoi Emmy,

Ik heb zelf ook ovulatietesten gebruikt..
    Zodra het 2e streepje duidelijk te zien is, krijg je inderdaad binnen 24-36 uur je eisprong, zodra hij minder duidelijk is (daarna)  is je kans alweer verkeken!

Dus klussen vandaag meid, go for it!
    Succes

#3023341 Quote
    quote: emmy26 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2009 09:59:57'));

Dag meiden,

Ik ben gisteren begonnen met ovulatietesten. Nu staat er op de gebruiksaanwijzing dat de teststreep even goed of beter te zien moet zijn dan de controlestreep. Dan kan je eisprong binnen 24-36 uur plaatsvinden. Nu had ik gisteren een minder duidelijk streep, maar vandaag bijna even duidelijk als de controlestreep. Betekent dit dat mijn eisprong eraan komt? Wordt de streep dan elke dag duidelijker totdat de ovulatie voorbij is, of zegt dit niets?

Groetjes, Emmy

Hoi Emmy,

Ik heb zelf van clearblue digital de ovulatietest gebruikt.
    Deze vind ik zelf veel makkelijker.
    Ik vind  het zo moeilijk om te zien of het streepje nou donkerder is dan het andere streepje.
    Maar met de digitale zit er geen middenweg in  en weet je de uitslag dus zeker.
    Je krijgt dan een smiley als je eisprong er binnen 24 uur aan komt, en een leeg rondje als je eisprong er dus nog niet aan komt.
    Heel simpel dus, wel wat duurder, maar dan heb je in ieder geval niet de twijfel  van is het nou wel of is het nou niet zo.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt, in ieder geval veel succes ermee!!!

Liefs Triesje

#3023385 Quote

Hoi dames,

Vind dit een heel intressant topic.
    Ben ik ook alweer wat informatie rijker want ga er deze maand ook mee beginnen,heb ze gisteren besteld,van sensitest,ben er benieuwd naar.
    Ik ben nu aangekomen in ronde 5.
    Eerst cyclus van 23 dagen,dan 25,dan 27 en nu plots een van 20 dagen,zo raar maar ja.
    Dus dacht oke dan maar zo een proberen want weet dus niet wanneer mijn eisprong ongeveer is en hoop em zo te weten te komen.
    Kan zelfs mijn NOD niet berekenen met die rare cyclussen.
    Heb al een dochter uit een vorige relatie en bij haar was ik zwanger terwijl ik mooi de pil nam,toch raar hoe het allemaal zo kan verschillen he.
    Ik heb twaalf testen besteld dan kan ik een hele tijd testen om hem zeker niet te missen,ik hou jullie op de hoogte!!!
    Liefs orchi

#3023388 Quote

Vandaag weer getest, het streepje is nog steeds lichter dan de controlestreep, dus nog geen eisprong denk ik. Ik heb er maar 5 van kruidvat en nu 3 gebruikt, dus als ik over twee dagen nog niets heb, dan ga ik nog een paar halen. Inderdaad een smiley is ook handig in plaats van die streepjes steeds vergelijken.

Ik heb al één dochtertje van twee en daarvan was ik meteen na het stoppen met de pil zwanger. Nu ben ik al sinds juni vorig jaar gestopt en nog niet zwanger. Ik ben benieuwd of het deze maand lukt met die testen….

Jullie ook succes!

#3023394 Quote

Hey Emmy,

Ik heb vorige ronde voor het eerst ovu testen gebruikt. De eerste paar dagen was ik erg onzeker. Het streepje was bij mij bijna niet zichtbaar, of heeel licht. Maar ik ben toch gewoon doorgegaan met testen. En gelukkig maar want ineens had ik een positieve test, het streepje was even donker als het controle streepje! Ik ben toen nog 2 dagen doorgegaan met testen. En de testen waren meteen weer een stuk lichter. En precies 14 dagen na de positieve ovu test werd ik ongi. Balen natuurlijk, maar de testen werken dus wel degelijk! Ik heb die van http://www.sensitest.nl gebruikt.

Ik zie trouwens dat jij ook gestopt bent in juni 2008. Ik ook en ik schrijf al een bijna een jaar mee op het juni 2008 stoppers forum. Als je wilt mag je daar mee komen kletsen. Er zijn al wat zwangeren daar. Maar ook nog een paar niet zwangeren. Verder is er ook nog een ander forum, ik geloof het "gestopt in juni 2008 en nog niet zwanger forum" daar zijn de meeste nog niet zwanger. Misschien vind je het leuk om mee te kletsen?

In ieder geval onwijs veel succes met zwanger worden!

X hopje

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct