Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30640 Wie Heeft Er Raad Pilgebruikt En Niet Ongesteld

• Auteur

Hoi meiden,

Ik ben nu 4 dagen overtijd. Ik ben de pil één keer gedurende de strip vergeten en heb deze later alsnog ingenomen.
    Me gevoel zegt dat ik misschien nog wel eens zwanger zou kunnen zijn. Ik twijfel wel heel erg. Heb getest vanmorgen met clearblue die test die ook aangeeft hoeveel weken.
    Deze was negatief.

Morgen moet ik volgens schema weer beginnen met de pil. Nu zeggen sommigen dat je gewoon moet beginnen en dat je altijd nog kan testen, want anders is de pil niet meer betrouwbaar.

Ik heb dit nog nooit gehad. Werd altijd op de juiste dag ongesteld.
    Voel me raar op sommige momenten.

Wat raden jullie aan? Pilgebruik, testen, dokter? Etc

#3023246 Quote

Heej!

Wat vervelend voor je zeg!

Je bent je pil 1x vergeten en die heb je later ingenomen zei je, maar hoeveel later precies?
    Ik zou toch als ik jou was even je huisarts bellen en het probleem even voorleggen want het kan ook zijn dat je wel zwanger bent maar nog niet genoeg hormonen in je urine hebt zitten.
    Misschien maak je je zorgen om niks, de huisarts kan je hier het beste antwoord op geven!

Succes ermee!
    Groetjes Maaike

#3023247 Quote

Ik was rond de 12 tot 15 uur te laat met innemen…

Denk je niet dat de dokter het te vroeg vindt om nu al langs te komen?
    Dan heb ik waarschijnlijk wel meteen duidelijkheid. Want met die zelftesten ben ik niet zo handig…

#3023248 Quote

Hoi!
    Ligt er ook een beetje aan in welke week je de pil bent vergeten, als je hem later toch hebt ingenomen kan er eigenlijk niet zoveel aan de hand zijn.
    Zou gewoon verder gaan met de strip, zeker omdat de test negatief was.
    Die van clearblue is best gevoelig namelijk..

Succes ermee!

#3023250 Quote

Ben hem in de laatste week vergeten

#3023254 Quote

hoi
    ik kan je ook zo niet het juiste advies geven
    maar denk dat het idd handig is om even de huisarts te bellen die kunnen misschien al wel laten weten wat je moet doen.
    ik zal het anders ook niet weten.
    stel je voor dat je misschien wel door de pil heen bent zwanger geraakt dan is misschien niet zo verstandig om weer te beginnen met de pil.
    maar ja kan ook zijn dat je de ongi een keer over slaat(ik heb er nog niet eerder van gehoord hoor)
    maar zal zeker even bellen dan weet je waar je aan toe bent.
    groetjes mij

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #3023258 Quote

Haha… Nee heb ik ook niet vaak van gehoord. Ik ben het ook gewoon altijd op de dag af. en dan  2 dagen goed en daarna nog een dag wat minder en dan klaar.
    En nu helemaal niets!

Ik heb die strips gewoon onzorgvuldig geslikt dus de kans is er…
    Waarvan zou je anders niet ongesteld kunnen raken.

#3023260 Quote

Marije2121,

Las je stukje en dacht reageer ff.
    je vraagd waarvan je ongesteldheid nog meer van weg zou kunnen blijven?
    Als je stress hebt en op het moment nogal gespannen bent kan je ongesteldheid ook weg blijven. Stress en spanning doen nmlk heel veel met je hormonen.
    Weet natuurlijk niet of dit bij jou het geval is maar het kan daardoor iniedergeval wel weg blijven. Een vriendin van mij heeft het een paar mnd terug eens gehad dat ze niet ongesteld werd tijdens haar stopweek. Voor ze weer moest beginnen met slikken hebben we samen toch een test gedaan want stel je voor dat ze wel zwanger zou zijn ( alhoewel dat eigenlijk niet kon ) maar dus getest en ze was niet zwanger hoor.
    Waarschijnlijk is haar ongesteldheid dus toch echt weggebleven omdat ze op dat moment een burnout had en dus veel stress en spanning. Na weer 3 weken de pil geslikt te hebben is ze toch gelukkig gewoon weer ongesteld geworden.
    Ben benieuwd hoe het bij jou zit. Als je het echt zeker wilt weten zou ik de huisarts even bellen en vragen of die een test doen.
    Suc6 ermee

Groetjes, Nathalie

#3023300 Quote

Mij lijkt het handiger om nog even een keer te testen en dan alsnog te besluiten of je weer begint met depil of niet. En anders sla je de pil een maandje over en gebruik je er in de tijd dat de pil ng niet weer betrouwbaar is (staat wel in de bijsluiter) even condooms erbij. Niet fijn, wel veilig. Ook voor een eventueel kindje in de maak, mocht je toch zwanger zijn.
    Succes.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct