Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30641 Net Gestopt Met Pil Ongi Geweest En Nu Klachtjes Wie Nog Meer

• Auteur

hey hoi allemaal
    een week geleden was mijn ongi over.
    en nu loop  ik 2 daagjes met beetje zeurderige pijn helemaal onderin mijn buik en af en toe ook wat onderin mijn rug. niet de hele dag door af en toe houdt het een tijdje aan.
    wie heeft dit ook of kent dit?
    denk zelf dat het wat te maken heeft met dat ik nu geen pil meer gebruik dus wat afkick verschijnselen.( alleen weet zo niet meer of ik dat de andere 2 keer ook heb gehad.)
    groetjes mij

#3023299 Quote

Klinkt ook wel een beetje als een eisprong. Zou kwa timing ook wel zo'n beetje kunnen, denk ik. Zou mooi zijn, want bij mij duurde het na het stoppen van de pil een half jaar voordat ik weer een eisprong kreeg.

Succes.

#3023357 Quote

Jaaahhh, hier exact hetzelfde. Gestopt met de pil, de zogenoemde onttrekkingsbloeding gehad en week of twee na stoppen allerleri pijntjes, steekjes, kwaaltjes. Van duizeligheid tot vlagen van misselijkheid, volle buik gevoel, ongi gevoel, veel plassen, hoofdpijn …

Mijn hele lichaam op dit moment echt compleet op de kop, ontzettend vervelend. Wel flink aan de klus geweest de afgelopen twee weken, geen idee hoe mijn cyclus in elkaar zit. Nu alle kwaaltjes ook nog een deels zwangerschapskwaaltjes zijn, denk je er ook nog weer meer van dan het waarschijnlijk is. Maar hoop wel dat het snel weer voorbij is, dit is ook niet wat!

Succes

#3023362 Quote

@greet dat heeft best even geduurd voordat erbij jou een eisprong kwam.
    kun je het dan zo goed voelen? of altijd ovu testen gedaan?

ik weet zo niet wanneer ik mijn eisprong heb misschien dan nu of nog niet.
    ik heb het anders geloof niet gevoelt, maar ook niet opgelet. dat ga nu wel proberen er opletten
    dacht nu haast ook aan blaasontstekking, maar das dan wel heel toevallig dat ik daar nu net last van zal krijgen terwijl ik net ben gestopt met de pil. (zal wel kunnen hoor maar dan kom wel achter als ik langer last blijf houden)

ik had wel voor de andere zwangerschap op gezettebuik zwaar gevoel nu nog niet.
    zullen zien hoe veel klachtjes erbij komen.
    groetjes mij

#3023956 Quote

Hoi kidsvos,

Klinkt bekend. Eerste maand stoppen met de pil voelde ik mijn eisprong wel (achteraf begreep ik dat pas want hij was later dan verwacht). Mijn cyclus bleek langer te zijn dan de gemiddelde 28 dagen. Het was de eerste keer na het stoppen 33 dagen. De tweede maand heb ik de eisprong niet gevoeld, maar wel ruim uitgerekend wanneer deze moest zijn, misschien omdat ik er te veel op lette dat ik het juist niet voelde, werd toen pas na 36 dagen ongesteld en slechts 2 daagjes ipv normaliter een week! Omdat het zo kort was en ik nog altijd last heb van allerlei klachtjes toch maar een test gedaan, maar die was negatief.
    Maar wat de klachten betreft. Raar gevoel in de buik (druk, rommelen etc.), misselijk (bijna iedere ochtend en vaak na het eten), duizelig etc. ik heb het allemaal gehad, vooral die eerste maand dat ik was gestopt. Ook last van opstopping en dergelijke. Maar er waren ook positieve gevolgen, ik voel me echt veel beter zonder de pil te slikken. Maar dat kan ook komen omdat ik zo blij ben dat we gaan proberen een wondertje te krijgen.
    Ik lees al die verhalen van de dames die zwanger proberen te worden en het is allemaal zo herkenbaar. Ik ben ook pas net twee maandjes gestopt met de pil en weet best dat het even kan duren  maar toch hoop je al vanaf de eerste maand. Vooral toen de cyclus de tweede maand langer was dan de eerste keer, heb ik een paar dagen toch wel erg veel hoop gehad.

#3023983 Quote

hey    hoi
    urende buikpijn  die  af en toe er was, was na ong. 4 dagen ook weg.
    dus denk nu ook wel dat het haast mijn eisprong is geweest.    (hadden ook al andere gezegt) werd ook eens 1 keer in de nacht wakker met erge buikpijn was zo weer over.
    maar dan was het wel veel eerder dan ik had verwacht.
    ik was uit gegaan van een lange cyclus minstes 5 week omdat ik dat heb gehad voor de zwangerschap van mijn zoontje. dat was weleens 5 tot 6 weken verschilde weleens een keer. had wel achter in me hoofd gehouden dat het heel verschillend kan zijn.
    we zullen nu wel verder zien.
    @ epat dat herken ik ook zo erg dat ik me veel beter voel sinds ik ben gestopt met de pil zal ook wel beetje zijn omdat je dan zwanger probeert te worden met dat idee.
    maar denk  ook wel dat  we dat het door    de pil niet meer slikken. (ik heb voor de gewone pil die ik op het laatst heb gebruikt ook een tijd de mini pil gebruikt omdat ik borstvoeding gaf, maar heb me erg depri gevoelt en moe en toen gestopt was met de minipil en over was gegaan op de gewone ging de moeheid ookal weg en voelde ik me al wat beter)
    en inderdaad blijf je stiekum een beetje hopen dat het erg snel lukt het zwanger worden.
    groetjes van mij

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct