Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30647 In De Mm En Op Zoek Naar Een Nu Nog Vaste Baan Tips Gevraagd

• Auteur

Hoi meiden,

Lange tijd dacht ik het nog wel een tijdje vol te houden in mijn huidige functie, maar ik heb de knoop doorgehakt om toch op zoek te gaan naar ander werk.

Maar…… Ik zit net in de MM en vind het moeilijk hoe ik daarmee om moet gaan. Ik wil wel een fulltime baan, maar de vraag is natuurlijk voor hoe lang (hopelijk kort!) en ik zal vanaf het begin af aan op z'n tijd naar de gyn moeten.

Wie kan mij helpen hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Wel of niet vertellen? Ik vind het zelf nogal lullig om niets te zeggen, maar wie neemt er iemand aan die bezig is om zwanger te worden?

groeten, ano27

#3023524 Quote

Op zich kan het nog wel een tijdje duren eer je zwanger raakt (sorry, niet lullig bedoeld hoor), dus waarom zou je het zeggen? Iedere vrouw kan in principe zwanger raken of kinderen willen, dus daar moeten ze maar gewoon rekening mee houden. Als je zwanger bent is het misschien een ander verhaal (in die situatie zit ik nu). Je kan misschien wel voorzichtig vragen of er een parttime mogelijkheid is, zonder te zeggen waarom.

Mijn contract verloopt 1 juni, ben nu bijna 4 maanden zwanger, en in deze huidige markt denk ik niet dat mijn contract verlengd wordt. heb gister toevallig ergens gesolliciteerd maar heb niet gezegd dat ik zwanger ben. Als ik nu voor 2e gesprek mag dan zeg ik het wel.
    Toen ik deze functie kreeg aangeboden (werkte eerst in andere functie bij ditzelfde bedrijf), wisten ze wel dat ik ook bezig was met kinderen krijgen (ook de MM), maar verder geen probleem.

succes in ieder geval met het zoeken naar een andere baan, en ga in ieder geval op je gevoel af, dat is meestal de beste!!!!

#3023525 Quote

Dank je voor je snelle reactie!
    Het is best grappig, ik typ net bij een ander topic dat je gevoel volgen het beste is, dat is namelijk ook precies wat ik nu voor mijzelf gedaan heb om te besluiten op zoek te gaan naar iets anders. En toch he, dat blijft moeilijk omdat je het een ander vervolgens niet ook moeilijk wil maken.
    Maar bedankt voor je reactie, ik heb er echt wat aan.

Voor jou ook lekker dan, dat je binnen het bedrijf door solliciteert en nu waarschijnlijk weg kan… HOe lang werkte je er al?

#3023557 Quote

Mijn contract wordt over enkele maand waarschijnlijk ook niet verlengd en wij zijn ook druk aant klussen.
    Ik wou er eerst niet voor gaan, vind het toch eng, misschien midden in een zwangerschap en dan geen baan!
    (heb zelf wel een kleine zaak, maar die inkomsten zijn eigenlijk nihill)
    Ik zit er echt dagelijks mee, doe ik er wel goed aan? Maar mijn partner zegt ook dat het belachelijk is om het niet te doen, gaan voor een baby dus…
    Maar goed, je hebt straks wellicht wel een derde mondje en ik verwacht niet dat iemand je in deze tijd aan wil nemen terwijl je zwanger bent!

Ik begrijp je helemaal en hoop voor ons beide dat het goed komt!

#3023647 Quote

Hier werk ik ook niet zo lang hoor, Ben vorig jaar juni aangenomen omdat een andere collega met zw.schapsverlof ging. Dus was in 1e instantie voor half jaar. Op een andere functie ging iemand weg, en van beide kanten klikte het, dus ze wilden me graag houden. Maar deze nieuwe functie vindt ik zelf niet zo leuk, en het is erg rustig nu dus de vraag is sowieso mag ik blijven? voor de zw.schap zelf zullen ze me niet zo snel ontslaan, maarja misschien stiekem toch ook een reden om te ontslaan. Ik wil me niet te druk maken erover. Als ik 1 juni weg moet, dan ben ik 6 maanden zwanger, dan zal ik nergens meer aangenomen worden (misschien echt voor tijdelijk een maand ofzo). Dus dan denk ik maar zo, dan heb ik nog langer zw.verlof. Ook lekker toch? En wat daarna gebeurt zien we wel. Heb recht op een uitkering, dus inkomsten zijn er gelukkig. Heb altijd werk gehad, dus ik ga ervanuit dat het helemaal goed komt

Het is nooit een goede tijd om zwanger te raken. Een aantal jaren geleden werkte ik vast bij een bedrijf. Was 30, begon te kriebelen en toen werd ik ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen. Weg vaste grond onder de voeten. Dus heb geleerd voor mezelf te gaan, en niet te denken aan het werk

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct