Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30664 Dilemmaatje

• Auteur

Wij zitten met een dilemmaatje. Wij gaan voor ons derde kindje en zijn de eerdere 3 keer (1 mk) steeds vlot zwanger geworden. Wij gaan nu voor de derde ronde in april. Best wel een kans dat het raak kan zijn dan.

Maar als het dan raak is, ben je uitgerekend in december. En dat is voor ons een K-maand met verjaardagen: Sinterklaas, mijn vader, mijn schoonzus, haar man, het zoontje van mijn broer, Kerst, mijn andere schoonzus, mijn broer en Oud en Nieuw…
    En dan ben ik blij dat het nieuwjaar is. Moeten we de gok nemen of we daar nog een wondertje tussendoor zien te krijgen? Of slaan we een maandje over. Maar  kun je dat wel maken; tenslotte neem je geen kinderen, maar je mag blij zijn als je ze krijgt, wanneer dan ook.
    Kortom: wij komen er niet helemaal uit… Maar de klusweek staat wel voor de deur.

Wat doen jullie met de april = decembermaand?

#3024130 Quote

Hoi greet2
    nou dat mag je helemaal zelf weten!het wordt uit eindelijk jullie zorgen.
    Het is helemaal niet erg.natuurlijk is het een wondertje om een baby te krijgen maar daar sta jij en je man achter.als het bij ons deze maand niet raak is dan houden we ook ff een maand pauze!anders zit ik met mn dochters verjaardag in het kraambed en dat is ook niet leuk en dat mag ieder voor zich weten!!ik weet dat sommige onder ons moeite hebben om zwanger te raken maar als je het zelf niet prettig vind doe het dan voor je zelf en niet voor andere mensen.het klinkt hard maar het is zo .wat jij wilt..het is jou lichaam!
    ik hoop je hiermee voldoende hebben geiformeerd klinkt een beetje raar maar ik bedoel het echt niet verkeerd begrijp je??
    Groetjes karin

#3024131 Quote

Je weet niet wanneer je zou gaan bevallen. Te laat of te vroeg.
    Je kan op predictor precies uitrekenen wanneer je uitgerekendedatum is. Ik ben wel benieuwd welke datum je dan bent uitgerekend.
    Als het mij ons deze maand gelukt is zou ik 6 december uitgerekend zijn.
    Als je het graag wil moet je er gewoon voor gaan.
    Succes
    Groetjes Stefanie

#3024133 Quote

Hoi greet2
    Hier ben ik ff weer!
    Wat baby 23 zegt als je echt wil moet je er voor gaan!
    Maar ik had je al gezegd het is jou lichaam!!!
    Denk er maar goed over na wat je wil!!
    Dikke kus karin

#3024138 Quote

Greet,

ben je de vorige twee keer rond de uitgerekende datum bevallen?
    Ik kan me je dilemma voorstellen, maar de natuur laat zich niet dwingen.Stel je voor: wacht je een maand, wordt je kindje een maand te vroeg geboren en schiet je er niets mee op….
    Mijn kindjes kwamen allebei bijna 2 weken over de datum…

succes ermee!

Edith

#3024178 Quote

Hoi,

Ook ik kan je goed begrijpen, december is gewoon een drukke dure maand, en vakantie nemen kan ook vaak niet.
    Ik zelf vind december zoiezo erg vervelend, omdat mijn peetkindje op 6 december is overleden.
    Daardoor is sinterklaas vieren zelfs al teveel gevraagd.
    Alleen tsja, als ik nu zwanger zou zijn zou ik toch dol gelukkig zijn, vorige keer beviel ik bijna 4 weken tevroeg, dus dan zitten we pas in november.
    Het is en blijft gewoon een lastige maand, je moet doen waar je je goed bij voelt.

groetjes Yess

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #3024189 Quote

ik snap je dilema ook
    wij hebben ook wel paar verjaardagen in december en dan de feestdagen nog.
    ik heb erook even aan gedacht maar ik dacht stel je voor je bevalt eerder of juist later.
    en het is al bijzonder als het lukt. (dit is voor mij de eerste ronde voor een derde kindje)
    ik kon het niet nog een maand langer de pil ik kon niet  wachten  
    ik wou het niet af laten hangen van de maand waar het misschien dan in geboren wordt.
    en ik zal zeggen volg je gevoel doe waar jij jullie je goed bij voelen
    groetjes van mij

#3024212 Quote

He wat fijn dat jullie genuanceerd meedenken. Ik begrijp het verhaal van Bobbian ook wel. Vrienden van ons hebben iets soortgelijks meegemaakt. Zij moesten een zwangerschap laten afbreken met 24 weken en de zwangerschap erna dreigde op de geboorte/sterfdag van hun eerdere kindje te komen. Zij is toen inderdaad iets eerder ingeleid om niet dezelfde datum te krijgen.

Waarschijnlijk is ons dilemmaatje al voor ons opgelost; ik heb waarschijnlijk mijn eisprong deze maand niet goed herkend en we hebben dus onze kans voorbij laten gaan. Stom he. We hebben het te druk gehad, waardoor we gewoon niet aan klussen toegekomen zijn. En ik dacht dat we nog een paar dagen hadden, maar vanochtend voelde ik dat hij al geweest was. Ik baal wel trouwens.

#3024233 Quote

Hoi Greet,
    Ook ik heb het altijd rond de feestdagen druk! Werken etc. maar aan de andere kant is het toch ook wel een bijzondere en als het goed is een gezellige tijd!
    Ik hoop dat het me juist nu gaat lukken en dat ons derde kindje juist rond de kerst mag komen! (volgende week flink klussen)

groetjes Nathalie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct