Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30667 Nu Wij Ook

• Auteur

Even voorstellen…

Ik ben Rijn, 24 jaar en moeder van een schitterende dochter van 6 maanden.

Sinds een paar weken hebben mijn man en ik het over een tweede kindje. We willen heel graag een tweede kindje, misschien zelfs een derde.

Maar wanneer is nu het juiste tijdstip? Al NU??? Sinds januari heb ik een nieuwe baan, kan ik dat maken, zwanger na zo'n korte tijd? Ons meisje is nog zo klein, moeten we niet nog langer van haar genieten? Straks hebben we 2 kleine baby's in huis, is het makkelijker om nog even te wachten tot ons meisje iets ouder is, of is het juis leuk dat ze straks een broertje of zusje heeft waar ze echt mee kan optrekken?

WIE O WIE helpt me met deze twijfels?

Liefs Rijn

#3024248 Quote

Hallo Rijn,
    Moeilijk is dat hoor een keuze maken.
    Wij overwegen om misschien voor een derde te gaan. Maar ik weet nog goed dat we aan het wikken en wegen waren voor een tweede. Uiteindelijk was onze eerste 20 maanden toen de tweede geboren werd.
    Positief aan zo kort op elkaar vind ik dat ze nu al (oudste 21/2 en jongste 9 maanden) zo leuk met elkaar kunnen prutsen en lachen.
    Minder leuk vind ik persoonlijk, de gebroken nachten en de driftbuien van een peuter die er dan overheen komen als je al zo moe bent.
    Toen wij aan het wikken en wegen waren, vond ik het ook lastig om een keuze te maken. Mijn man wilde zo snel mogelijk een tweede ik wilde liever even wachten. Toen de eeste verjaardag steeds dichterbij kwam begon het bij mij ook meer te kriebelen. En op de eerste verjaardag had ik mijn tweede positieve test in handen. Dat was wel gek!
    Wel vond ik de tweede zwangerschap veel zwaarder, ik was waanzinning moe en blij dat ik 's middags tijdens de middagslaapjes van onze dochter mee kon doen.
    En nu ze allebei 's middags op dezelfde tijd op  bed liggen vind ik het ook wel lekker dat ik dan tijd voor mezelf heb, of na een gebroken nacht zelf ook een dutje kan doen.
    Ik zou zeggen volg je gevoel en laat je verrassen, ik dacht nou we kijken wel en was meteen zwanger (had ik niet verwacht, bij onze eerste duurde het toch een half jaartje).
    Veel succes met het nemen van een beslissing en veel geluk met zwanger raken!

Groetjes Bloem 25

#3024251 Quote

Die keus kan ik natuurlijk niet voor je maken, maar wel mijn ervaring vertellen.
    Mijn oudste was 10 mnd toen we voor een tweede gingen en ook ik was toen in 1 keer zwanger, terwijl ik op de eerste een half jaartje heb moeten wachten. Bij mij schelen ze 19 maanden. En achteraf vond ik dat te kort op elkaar. Kwam ook doordat ik veel bloed verloren had bij de bevalling, waardoor ik lang herstel tijd nodig had. En ik gaf 9 mnd borstvoeding, wat ook veel energie kostte.

Verder vond ik de eerste maanden rampzalig wat tijd voor mezelf betrof. Smorgens een slaapje van de kleine, dan tussen de middag de dut van de oudste, en dan smiddags weer de kleinste op bed. Ofwel; de hele dag wachten tot er een van tweeen wakker werd en we naar buiten konden. Voor de noodzakelijk boodschappen… zucht. Zo voelde het toen tenminste.

Maar als de kop eraf is; dat rampzalige eerste jaar voorbij is, dan is het wel erg leuk. Ik heb nu 2 peuters in huis, waarmee je gezellig een beetje dezelfde dingen kunt doen, 2 kids samen op de fiets, waardoor je veel vrijheid hebt. Nu vind ik het geweldig.

Nu hebben we er bewust wat meer tijd tussen laten zitten; de jongste is vorige week 2 geworden en nu zijn we bezig voor een derde kindje. En hoe dat bevalt? Ik weet niet.

#3024345 Quote

Dank jullie wel meiden!

Uiteindelijk moet ik toch de keuze zelf maken met mijn mannetje…
    Maar de ervaringen van andere moeders is fijn 🙂

Ik houd jullie op de hoogte!

Rijn

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct