Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30668 Het Werkt Haha

• Auteur

Hoi,

ik ben vorige maandbegonnen met temperaturen. Om te kijken hoe dat gaat en voor het geval, mocht het maanden duren voor ik zwanger wordt, ik het dan al mooi bijgehouden heb.

Ik had alleen altijd een beetje een vaag gevoel daarbij. Geloofde er op de één of andere manier niet echt in. Maar wat blijkt…gister of eergister moest ik de eisprong hebben en vanmorgen was idd mijn temperatuur 0.6 / 0.7   (ipv. 0.4 wat ze meestal zeggen…) graden hoger dan anders. Dus betekend dat ik hem 12 tot 24 uur geleden gehad heb!!
    We hebben maandagavond geklust, verder niet, omdat we de maand december  (voor zover ze te plannen) niet echt fijn vinden. Maar aan de andere kant moet je blij zijn dat het mag lukken dus toch maar één keer geprobeerd en we zien wel. Qua tijd zou het dus moeten kunnen, maar ja…we zullen zien. Zou wel geweldig zijn hoor!

Maaarrrrr…. mijn laatste menstruatiedag is ten eerste al niet echt goed te bepalen omdat ik altijd begin met wat donker en weing bloedverlies en een daqg of paar dagen daarna echt begin.  Ga dus van  een dag erna uit, kom ik op 4 maart. Als ik dan mijn aantal cyclusdagen tel, wat ook nogal onduidelijk is hierdoor, kom ik op zo'n 33, 34 uit. Zou betekenen dat ik mijn nod heb op 5 of 6 april. Ga zelf maar van 6 april uit…
    Heb trouwens via goedkopezwangerschapstesten.nl 5 testen gekocht voor €5.50 incl. verzenden.
    Die tip las ik op dit forum en voor dat geld kan me weinig gebeuren. Ben benieuwd, komen morgen denk ik binnen.
    Beetje warrig verhaal geworden denk ik maar goed, ben het kwijt, haha!

Groetjes Mellow

#3024310 Quote

Hei Mellow, spannend hoor!!! Nu maar wachten, erg is dat hé?!Ik zit nu zelf 2 dagen voor mn NOD, maar heb t gevoel dat k gewoon ongi ga worden, toch blijft t spannend…
    Ik ga ook s ff kijken in internet, of k goedkope zwangerschapstesten kan vinden…
    Enne, zo warrig was je verhaal niet hoor, k kan me jou wel goed voorstellen….Lastig lijkt me als je niet precies je cyclus kan bepalen, ik ben altijd al zooo regelmatig geweest, wel prettig vind ik.
    Nou, succes met wachten, enne, ook al is december niet de meest 'practische' maand..zo'n wonder als een baby is wat mij betreft altijd welkom, vin je ook niet?

XXX JIG

#3024363 Quote

Zo warrig is je verhaal niet hoor. Zelf snap ik best dat je een beetje houvast in je cyclus wilt hebben. Ik heb nl ook zo'n ongrijpbare cyclus. Hoewel hij sinds de eerste 2 kids wel regelmatiger is geworden. Vroeger schommelde het tussen de 3 en de 8 weken, tegenwoordig tussen de 4 en de 6 en dat is al een hele vooruitgang.
    Temperaturen heb ik nooit gedaan, want de eerste 3 keer (1 mk) was ik steeds vlot zwanger na het ontpillen: steeds in ronde 1 of 2. Nu zitten we "al" in ronde 3, wat natuurlijk nog steeds neit veel is. Dus voorlopig gebruiken wij nog geen hulpmiddelen, behalve dat ik mijn slijm in de gaten hou. Behalve deze keer biedt dat meestal voldoende houvast voor mij. Maar deze maand heb ik mijn eisprong een beetje over het hoofd gezien en kwam ik er eigenlijk pas achter toen hij geweest was. Beetje jammer….Baal.

#3024880 Quote

Tip: om de twee of drie dagen klussen, dan heb je een goede kans als je een eisprong hebt. Ga je pas vrijen wanneer je een eisprong hebt dan is de kans alweer kleiner. Het beste is er als er genoeg zaadjes klaar liggen!!!!!

#3025044 Quote

@Greet: ik lees dat je je slijm in de gaten houdt. Misschien een rare vraag, maar wat hou je dan in de gaten? misschien heb ik er iets aan!
    Bedankt…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct