Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

31 Kans Op Zwangerschap

• Auteur

Hoi wij zijn nu ruim een jaar bezig om zwanger te worden. Helaas nog zonder resultaat. Bij mij is er bloed afgenomen en mijn vriend heeft onderzoek laten doen. Hier kwam uit dat we 31% kans hebben om zwanger te worden. Mits bij mij alles goed zit van binnen? Dat weet ik niet. Ik was al bang dat mijn vriend onvruchtbaar zou zijn, maar gelukkig is het niet onmogelijk. 

Aanstaande dinsdag krijg ik een telefonisch consult en zullen we een eventuele vervolgstap bespreken.

Hebben jullie in een vergelijkbare situatie gezeten? Hoe is het verder verlopen? Ik ben er wel een beetje ongerust onder, zeker omdat onze leeftijd een beetje gaat meespelen en ik natuurlijk liever gisteren zwanger zou zijn ;)

#10258567 Quote

Ja, wij zaten in dezelfde situatie! Ook wij hadden maar 31% kans om natuurlijk zwanger te worden.

Bij ons allebei zijn er geen verklaringen gevonden waarom het niet lukte. Elk ziekenhuis/elke arts beslist anders, dus ik weet niet wat jullie arts gaat aangeven voor een eventuele behandeling. Wij zijn uiteindelijk het IUI traject in gegaan maar kan dus niet zeggen of dat voor jullie hetzelfde gaat zijn.

Het IUI traject is pittig, maar we hebben het goed doorstaan. Uiteindelijk was ik bij de zesde poging zwanger. Nu hebben we een heerlijk mannetje van bijna 14 maanden in huis.

Hoe zwaar en moeilijk het ook is, geef niet op. Succes met de onderzoeken en houdt hoop! 

#10258618 Quote

Dankjewel voor je reactie! Wat fijn dat het bij jullie gelukt is!

Ik ben nog helemaal niet thuis in de verschillende mogelijkheden die er zijn. Benieuwd wat ze gaan voorstellen. 

Heb even gelezen over de IUI, volgens mij heb je veel ziekenhuis (of elders) bezoeken gehad. Hoe heb je dit geregeld met werk? Ik werk fulltime, naar mijn idee is dit onmogelijk te regelen, tenzij de afspraken ook in de avond kunnen. 

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen