Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

32+ en snel zwanger?

• Auteur
  • Libelletje
    Bijdrager

Hi meiden,

Zijn er hier dames die 32+ zijn en zwanger willen worden? Zijn jullie ook zo onzeker: bang dat het langer duurt ivm je leeftijd, sneller miskraam etc?

Ik zit nu in de 2e ronde en heb 2 lange cyclussen gehad van rond de 42 dgn. Denk dat hij deze ronde korter is aangezien ik op dag 18 een vaste smiley had op mijn ovu test. Maar dat zegt opzich niets. Want er is geen garantie dat er dan ook een ovulatie plaats heeft gevonden. Maar oké, grote kans van wel! Volgende wk woensdag is mijn NOD dus spannend. Ik teste vanochtend iig negatief, maar is miss nog veel te vroeg…

Ik merk dat het mij bezig houd omdat ik geen 27 meer ben…. En dan die vreselijke verhalen van miskramen, ik had beter niet kunnen gaan speuren op die forums 🙁 

IIIdewonder
    Bijdrager
    #10190368 Quote

Hihihi ik heb mezelf ook gek gemaakt met forum verhalen. Nu 33 jaar en bij 3de ronde zwanger geworden(3de kind). Volgens mijn huisarts was ik nog niet in de categorie meer risico hebben ivm mijn leeftijd.

Succes! En ik duim voor je dat het maar snel een plusje wordt op de test! 

Libelletje
    Bijdrager
    #10190371 Quote

Thanks meis!

Ja 33 en je 1e kind is natuurlijk best “laat” En stel: we doen er wel 1,5 jaar over.. Nou als je dan misschien ooit nog een 2e wil dan zit ik in de “ risico” groep..

Ik weet: er zijn vrouwen van 36 die in de 1e ronde zwanger raken en van 27 die al jaren bezig zijn..

Maarja, die lange cyclussen helpen ook niet mee! Natuurlijk moet ik mijn lichaam de tijd geven om te ontpillen.. En hoop dat de cyclussen steeds iets korter worden en rond de 28-30 dgn zitten straks.

Hopelijk zijn er nog meer positieve ervaringen zoals die van jou! Brrr spannend

Majom
    Bijdrager
    #10190378 Quote

Volgende maand wordt ik 32. Maar omdat mijn verhaal positief is deel ik hem toch met je. Ik ben inmiddels bijna 17 weken zwanger en gelijk bij de eerste poging in december was het raak. Het hoeft dus niks te zeggen! Hoop voor je dat je ook snel zwanger mag zijn!

Libelletje
    Bijdrager
    #10190383 Quote

Gefeliciteerd Majom! Dat is wel heel veel geluk hebben 🙂 

Bij mij zal t wel niet zo snel gaan ben ik bang.. Had jij na het stoppen ook snel een regelmatige cyclus? Meestal hebben vrouwen dan snel een regelmatige cyclus van 28-30 dgn..

Majom
    Bijdrager
    #10190385 Quote

Dank je Libelletje. Ik heb eind oktober mijn spiraaltje laten verwijderen. Daarna wou ik even mijn lichaam zijn werk laten doen, voordat we voor het ‘echt’ gingen. Inderdaad vrij regelmatig een cyclus van 28 dagen gehad. En toen in december gelijk zwanger toen we besloten hadden om geen voorbehoedsmiddelen meer te gebruiken. Ik was ook bang dat het wat langer zou duren. Ook omdat ze bij mij in 2016 een stukje van mn baarmoedermond hebben afgehaald. Maar gelukkig was dat dus nergens voor nodig. Hopelijk mogen we jou ook snel feliciteren 🙂

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Libelletje
    Bijdrager
    #10190386 Quote

Dat hoop ik ook! Maar omdat ik dus nooit een cyclus van 28 dgn heb gehad denk ik dat het langer duurt. Dat hoeft helemaal niet maar vaak is dat wel zo. Als ik netjes 14 dgn na mijn ovulatie ongesteld word zit ik op 32 dgn

nou dat is al beter dan 42 haha. Maar mag van mij wel iets korter. Of gewoon zwanger zijn. Ik lijk net alles in mijn leven altijd “laat” haha . Dus zal nu ook wel zo zijn.

neemt niet weg dat ik van mijn eigen kracht uit moet gaan! Rook en drink niet, sport 3 x per week. En mijn vriend ook! Dusss: you can do it 😉 Hopelijk helpt het als ik dat tegen mezelf blijf zeggen …

gebruiker111771
    Bijdrager
    #10190391 Quote

Een positief verhaal hier. Was 34 bij mijn eerste en 37 bij mijn tweede. Beide in ronde 1 zwanger. Ik had een cyclus van ca 32-34 dagen.

Wel onzeker geweest vooraf of het wel zou lukken. Het is niet iedereen gegeven. Maar mijn lijf dacht blijkbaar dat ik 25 was. 

Succes

Noortjeee
    Bijdrager
    #10190409 Quote

Hier ook een positief verhaal. Ben 31 (bijna 32) en was na 15 jaar pilgebruik na een maand zwanger. Nu bijna 17 weken, alles gaat goed. Leeftijd hoeft dus niet altijd iets te zeggen!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct