Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

32+ en snel zwanger?

• Auteur
  • Eerstekeer
    Bijdrager
    #10190414 Quote

Ik ben 37 en ruim 24 weken zwanger

juli 2018 spiraal eruit en jaar erop in maart leeg vruchtzakje

november 2018 weer positieve test en nu gaat alles goed

het kan dus wel 😀

Libelletje
    Bijdrager
    #10190421 Quote

Ow wow gefeliciteerd Eerstekeer! Heb je bewust ervoor gekozen om wat ouder te beginnen?

Ik ben er eigenlijk nu pas klaar voor. Was nog niet bereid het reizen en mijn vrijheid etc ervoor opzij te zetten. Nu wel, wil het heel graag! Maar juist omdat ik wist dat ik niet jong moeder wilde worden heb ik me er nooit zo in verdiept. Ik wist bijv niet dat ontpillen lang kon duren. En ook niet dat je per maand maar 1-20 % kans hebt op een zwangerschap als je tussen de 30-35 bent..

Achteraf had ik dan eerder willen stoppen met de pil en veilig willen vrijen. Zodat als we er klaar voor waren het sneller zou gaan… 

Maar ach, dat zegt ook geen bal! Want de een is na 15 jr pil zo zwanger en de ander is al jaren bezig en het lukt niet. Pfff, ik ben het wachten nu al zo zat 🙁 Ik ben zo bang dat ik mezelf minder vrouwelijk en oud ga voelen als het lang duurt.. Hoe stom dat ook klinkt… Een jaar schijnt normaal te zijn, bah!! 

Dieren worden volgens mij veel sneller zwanger. Foutje vd natuur?🤔

#10190427 Quote

Ik was 33 toen mn spiraal er uit ging. Na 6 rondes zwanger. Miskraam bij 5 weken, toen direct weer zwanger, miskraam bij 11 weken. Direct weer zwanger, nu 12 weken zwanger.

Nu ondertussen 34 jaar. Weet niet of het aan mn leeftijd ligt dat ik miskramen heb gehad. Maar daar zou ik zelf niet zo bang om zijn.

32 is tegenwoordig een hele normale leeftijd om kinderen te krijgen.

#10190428 Quote

Ik was 33 toen mn spiraal er uit ging. Na 6 rondes zwanger. Miskraam bij 5 weken, toen direct weer zwanger, miskraam bij 11 weken. Direct weer zwanger, nu 12 weken zwanger.

Nu ondertussen 34 jaar. Weet niet of het aan mn leeftijd ligt dat ik miskramen heb gehad. Maar daar zou ik zelf niet zo bang om zijn.

#10190429 Quote

MHammy
    Bijdrager
    #10190433 Quote

32 is echt nog niet zo oud hoor! is maar net wat je ‘normaal’ of ‘gewoon’ vind

ook hier een posititef verhaal, vorig jaar toen ik 33 was gelijk zwanger geraakt na stoppen met de pil, dat is toen wel helaas met 11 weken een miskraam geworden, daarna na 1x ongesteld worden gelijk weer zwanger en nu 30 weken op weg met een gezond kindje!

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Juul tje
    Bijdrager
    #10190477 Quote

Hier 35 en zit met een gezonde baby in mijn armen 😊

wel miskramen gehad maar dit had te maken met een afwijking bij mij dus niets met de leeftijd te maken.  

Was overigens wel steeds snel zwanger, dus ook daar zegt leeftijd niets over. 

Veel succes met zwanger worden en 32 is echt niet oud hoor!

Rosa82
    Bijdrager
    #10190488 Quote

Leuk om deze verhalen te lezen!

Hier ook een positief verhaal! Ben nu 37 en we gaan voor de derde! Heb zoontje van net 3 en volgende week wordt mijn dochter 1. Beide keren ronde 4 zwanger. Tussendoor nog miskraam gehad en toen in rode 3 zwanger. Helaas na 7 weken miskraam, nooit goede echo gehad. 

We hebben nooit aan ovulatie testen gedaan, maar gewoon gevreeën wanneer we zin hadden en mijn lichaam geeft goed aan wanneer eisprong is, want dan duidelijk meer zin!

Nu dus eerste ronde voor derde kind! Hopelijk snel raak, maar aan andere kant geniet ik weer enorm van het sporten. Dus dat zal ook wel afleiding geven en minder erg maken als het langer duurt. 

Het kan inderdaad even duren, dus probeer genoeg afleiding te zoeken en ook te genieten van deze periode. Veel succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct