Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

32+ en snel zwanger?

• Auteur
  • Libelletje
    Bijdrager
    #10190490 Quote

Hoi meiden, daar ben ik weer 😉 Even een misverstand uit de wereld helpen: ik ben 33 en word in oktober 34. Dus had in mijn titel beter kunnen zeggen 33+ en snel zwanger?

anyway, ik zie toch wel dat veel vrouwen miskramen krijgen hoor. Bij jullie ook weer. Bah wat naar! Ben je helemaal gelukkig en dan moet je weer opnieuw beginnen.. Wel zie ik dat jullie redelijk snel weer zwanger zijn over t algemeen. Zou dat met de leeftijd te maken hebben of is de kans zo ie zo groot?? Volgens mij het 2e

Hopen dat ik volgende week ook goed nieuws heb! 

Rosa82
    Bijdrager
    #10190491 Quote

Leuk om deze verhalen te lezen! Hier ook een positief verhaal! Ben nu 37 en we gaan voor de derde! Heb zoontje van net 3 en volgende week wordt mijn dochter 1. Beide keren ronde 4 zwanger. Tussendoor nog miskraam gehad en toen in rode 3 zwanger. Helaas na 7 weken miskraam, nooit goede echo gehad.  We hebben nooit aan ovulatie testen gedaan, maar gewoon gevreeën wanneer we zin hadden en mijn lichaam geeft goed aan wanneer eisprong is, want dan duidelijk meer zin! Nu dus eerste ronde voor derde kind! Hopelijk snel raak, maar aan andere kant geniet ik weer enorm van het sporten. Dus dat zal ook wel afleiding geven en minder erg maken als het langer duurt.  Het kan inderdaad even duren, dus probeer genoeg afleiding te zoeken en ook te genieten van deze periode. Veel succes!  

En trouwens ik zou echt niet testen voor je nod, maar paar dagen erna. Anders ben je er zo mee bezig! Die dagen na ovulatie duren al zooooo lang en als je vaak test wordt je telkens teleurgesteld.

Je cyclus na stoppen met pil is toch best oke?! Kan heel wisselend zijn. Ik had telkens na stoppen en na miskraam direct cyclus rond 28 dagen, maar heb het dus nooit echt bijgehouden precies

Libelletje
    Bijdrager
    #10190499 Quote

Bedankt meiden! Door jullie zie ik het wat positiever in. Dat had ik echt ff nodig🤗

Moontjes
    Bijdrager
    #10190519 Quote

Hier ook een positief verhaal. Ik ben nu 34 en ben ruim 25 weken zwanger. Ik beval een paar weken voordat ik 35 wordt. We willen hierna ook nog voor een 2e gaan, door mijn leeftijd willen we wel redelijk snel weer beginnen.

Ik ben januari 2018 gestopt met de pil. Heb pcos en er is een paar jaar terug een stukje baarmoedermond verwijderd, waardoor ik dacht niet snel zwanger te kunnen raken. Toch hadden we begin mei 2018 een positieve test. Helaas na 8 weken een miskraam geworden. In november 2018 hadden we weer een positieve test en deze is wel blijven zitten!! Mijn cyclus varieert tussen de 35 en 60 dagen (door de pcos)

Ik heb geen ovulatietesten gebruikt omdat als je gemiddeld 3x per week seks hebt dit genoeg is om zwanger te raken (als dit een opgave is zit je relatie misschien niet goed genoeg om een kindje op de wereld te zetten, maar dat is mijn mening…)

Geniet ook van de periode om zwanger te worden, heeft ook iets speciaals omdat dit vaak iets van alleen jullie 2 is!

BoerinJ
    Bijdrager
    #10190526 Quote

Hier een minder positief verhaal. Ben nu 32 en al ruim n jaar bezig. In januari zwanger maar missed abortion begin februari. Nu nog steeds onder behandelingen in verband met restweefsel en mogelijke verklevingen. Gisteren n hysteroscopie gehad maar dat hebben ze vroegtijdig gestopt omdat de pijn ondraaglijk was. Nu maandag nog een keer met een roesje. Ook ik maak me zorgen in verband met mn leeftijd en iedereen krijgt maar kinderen en bij mij gaat t zo moeilijk… zo oneerlijk. Dus ik herken je verhaal.

Libelletje
    Bijdrager
    #10190529 Quote

BoerinJ, wat een verhaal zeg! Een vriendin van mij kan ook geen kinderen krijgen. Operatie na operatie, clomid en weet ik het allemaal. Zo sneu voor ze, want het zouden geweldige ouders zijn!

Terwijl de ander helemaal geen geschikte ouder is, krijgen die wel een kans. Ze wil er alles aan doen om het te laten slagen terwijl ze inmiddels ruim 36 is.. Maar volgens mij is ze nu op een punt dat ze zich erbij neer legt.

Ik snap je gevoel van oneerlijk wel, maar ga er niet aan onderdoor. Je moet hoop houden tot op zekere hoogte. Je leven is niet voorbij zonder kinderen. En je kan een helehoop dingen wel die mensen met kinderen niet kunnen. Neemt niet weg dat het me ontzettend lastig lijkt.

sterkte meis! Ik hoop voor je dat je op een dag positief nieuws hebt. Kop op

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #10190554 Quote

Ik ben 33, heb een lange cyclus, was volgens mijn app niet vruchtbaar, maar wel in 1 keer raak! Inmiddels een mooie zoon van 9 weken. 

Rosa82
    Bijdrager
    #10190598 Quote

Jeetje boerinj, wat heftig! En naar dat periode na miskraam zo lang doorgaat. Hopelijk is het lichamelijk snel klaar en kan je weer proberen vooruit te kijken. En gaat snel goed! Stertke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct