Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

32+ en snel zwanger?

• Auteur
  • WenM
    Bijdrager
    #10190609 Quote

Ik ben in maart 33 geworden en nu 20 weken zwanger van ons eerste kindje. Het was bij ons de tweede keer al raak. Wij gingen er vanuit dat het wel een jaa kon duren. Maar was dus snel zwanger!

BoerinJ
    Bijdrager
    #10190613 Quote

Thanks libelletje en Rosa..  Hopelijk is t snel klaar. T stomme is dat ik wel elke 4 weken n eisprong heb.. alleen dus niet menstrueer. Nu is t ook weer mn ei. Dus toch maar n poging wagen.. ook al word t er maandag misschien wel uitgespoeld ofzo.. maar niet geschoten is zeker mis denk ik maar. 

gebruikerMartine
    Bijdrager
    #10190653 Quote

Ik was 33 En moest stoppen met de pil ( ivm tia) en had 18 jaar de pil geslikt. 6 maanden later een positieve test. ( maar met kanttekening dat wij niet eens bewust bezig waren )

Rosybo
    Bijdrager
    #10190667 Quote

Leeftijd zegt echt helemaal niks ! 36 toen ik zwanger raakte van de eerste  , in de eerste poging raak … nu 40 en weer gelijk zwanger geraakt … ben nu 37 weken zwanger ! Wanneer jouw lichaam er klaar voor is gebeurt het gewoon ! Succes 

Libelletje
    Bijdrager
    #10190681 Quote

Rosybo, dat is wel heel goed nieuws! Was jij toen je de 1e ronde zwanger werd al lang gestopt met de pil?

Nathalietje
    Bijdrager
    #10191199 Quote

Hoi allemaal,

Zelf ben ik 34 jaar oud. Mijn partner en ik zijn nu 2 jaar samen, en eerder geen relaties gehad waarin we graag kinderen wilden. Nu wij samenzijn willen we graag een gezin. Een jaar geleden ben ik daarom gestopt met de pil, en na een jaar druk proberen hadden we vorige maand een positieve zwangerschapstest in onze handen. We waren superblij, want begonnen toch te twijfelen of het wel zou lukken ;).

Vanwege de leeftijd hadden we wel al contact met de gynaecoloog, omdat we ook niet in de positie zijn om jaren af te wachten.

Met 6 weken zwangerschap kreeg ik afgelopen vrijdag een vroege echo om te kijken of alles op z’n plek zat en of het tot nu toe goed verliep. De gynaecoloog gaf aan dat er een zwangerschap te zien was, maar dat deze wel klein was voor 6 wk. Sinds gisteren heb ik buikkrampen en ook toenemend bloedverlies. Na contact met de VK en de gynaecoloog ben ik gezien het hele beloop nu hoogstwaarschijnlijk een miskraam aan het doormaken. Over 1,5 week zal een echo dit moeten bevestigen. 

Naast dat het heel erg verdrietig is, maakt het ook onzeker. Ondanks dat we nu weten dat het tot een zwangerschap kan komen (waar we echt wel blij mee zijn) denk ik ook: wat als het nu weer een jaar duurt, lukt het nog wel?

het is fijn om te delen en om verhalen van jullie te lezen.

Kortom; zwanger worden, leeftijd, zwanger blijven er is geen pijl op te trekken.

liefs,

Nathalie

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Libelletje
    Bijdrager
    #10191758 Quote

Hi Dames,

Ik ben vandaag ongesteld geworden 🙁 Het positieve nieuws is dat ik dit keer wel een cyclus heb van 32 dgn i.p.v. 42.

Dus het stabiliseert zich wel zo te zien. Op nr ronde 3. Ik was wel verdrietig en dacht: ga je nou serieus bijna janken omdat het in ronde 2 niet gelukt is?? Er zijn mensen die zijn langer dan 1 jaar bezig..

Geen idee waar dat vandaan komt maar ben gewoon onzeker ivm mijn leeftijd. Om me heen is de een na de ander zwanger en altijd net iets jonger dan ik.. Ik heb het idee dat ik op moet schieten, slaat nergens op! Maar een zwangerschap laat zich helaas niet plannen

nouja, wachten maar weer op de volgende poging.

@ Nathalie: Ik begrijp heel goed dat je erg verdrietig bent. Ik hoop voor je dat het toch nog goed komt

Rosa82
    Bijdrager
    #10191863 Quote

Nathalie, wat verdrietig! En zeker na best lang bezig zijn!

Libelletje, jammer dat je ongesteld bent geworden. Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. Je wilt dit nu eenmaal heel graag! Het is een hele kunst om hier ontspannen mee om te gaan.

Na het stoppen met de pil zal ik hopelijk ergens deze dagen mijn eisprong hebben, als mijn cyclus tenminste weer is zoals voorheen. Vaak voel ik het, maar nu nog niets. De eerste keer weer ongesteld worden na stoppen met anticonceptie is ook zoiets. Eigenlijk niet fijn, maar goed om te weten dat alles op gang is en nog fijner als er een beetje een ritme in komt

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct