Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

33 Weken Zwanger En Extreem Moe

• Auteur
  • Sunnymom
    Bijdrager

Hoi dames ,

Ik ben 33 weken zwanger van mijn eerste kindje 🤰 en zoals de titel al zegt ben ik extreem moe. Ik slaap goed en heb m’n verlof al , maar ik zou heel de dag kunnen slapen. Hebben er misschien mensen ervaringen hiermee en is dit normaal bij dit termijn?.  

Ik doe ook een aantal dingen voor mijn vader die chronisch ziek is maar ik kan het huishouden daar echt niet meer doen (poetsen enz  voor) en voor boodschappen zorgen kan ik ook niet meer daar. Is dit normaal of stel ik me aan?

Alvast bedankt 🙂 

Fleurol
    Bijdrager
    #10204178 Quote

Is voor iedereen anders maar ik herken het wel. Gewoon je rust pakken hoor. Blijkbaar heeft je lichaam het nodog

Een Snoes
    Bijdrager
    #10204194 Quote

Hier ook heel herkenbaar, ga gewoon standaard s middags na het eten ff liggen.

Heb dat moment van ff bijtanken echt nodig om de rest vd dag nog wat te kunnen doen

Ben nu ook ruim 33 weken 

Nikkiw
    Bijdrager
    #10204200 Quote

Hier ook last van en ben ook 33 weken. Na het aankleden in de ochtend kan ik soms al naar mijn bed verlangen. Daarom alles heerlijk in een langzaam tempo doen. 

En Netflix is mijn new best friend 🙂 

Nikkiw
    Bijdrager
    #10204201 Quote

Hier ook last van en ben ook 33 weken. Na het aankleden in de ochtend kan ik soms al naar mijn bed verlangen. Daarom alles heerlijk in een langzaam tempo doen. 

En Netflix is mijn new best friend 🙂 

#10204202 Quote

Ik zit ook in die periode en ben ook best wel moe maar niet zo erg als jij geloof ik.. 

Maar bij mij is vorige week nog het HB / ijzer geprikt. Schijnbaar gebruikt de kleine rond deze tijd veel van dat van ons waardoor wij heel moe kunnen worden. 

Misschien ook even laten prikken..?

read more image Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Zoë
    Bijdrager
    #10204206 Quote

Haihai, volgens mij hoort dat gewoon bij het derde termijn dat de vermoeidheid weer erg kan toeslaan. Vaak heb ik dat gelezen, dat het de meeste vrouwen in het tweede trimester de energie hebben om in het derde trimester weer steeds die vermoeidheid te hebben. Ik ben nu 31 weken en ik was de eerste 16 weken erg moe, alsof er lood aan m’n armen hing. Nu ben ik eerder lui ofzo. Moet nog aardig wat dingen regelen maar lig het liefst de hele dag te luieren. Echt dezelfde vermoeidheid als in het eerste trimester heb ik nog niet, maar als je echt slaap heb, probeer gewoon lekker te slapen. Ik denk dat je lichaam niet voor niks die signalen afgeeft en je bent echt geen aansteller hoor. Plus idd de baby ontrekt nu veel ijzer van jou en dat zorgt ook voor vermoeidheid. Het schijnt wat ik vandaag op een zwangerschapscursus heb gehoord dat gedroogde abrikozen vol met ijzer zitten. Drie stuks op een dag en je voelt je meteen weer iets beter zei ze. Op Ijzer laten prikken om te checken kan ook idd een tip zijn. 

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen