Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

35 messchien vervroegde overgang of pocs

• Auteur
  • marwa baby
    Bijdrager

Hoi ik wilde even mijn verhaal kwijt.

Ben net 35 jaar en heb twee meiden van twaalf en zeventien en ben in augustus gestopt met de pil na 21 jaar slikken.

Nu willen mijn nieuwe vriend en ik een derde kindje van ons samen.

In het begin wel regelmatig menstruatie gehad en in nov een mk met zes weken gehad en daarna hele lange cyclusen gehad en de laatste was 70 dagen en nog steeds niet zwanger. Loop nu inmiddels bij de gyno en ze hebben een uitstrijkje gedaan en bloedonderzoeken en ook de zaad van mijn vriend onderzocht en kreeg afgelopen vrijdag de uitslag. Ook heb ik last van contactbloedingen en alles was goed ook de echo was goed alleen hebben ze ontdekt dat ik messchien en de vervroegde overgang zit of ik heb pocs en daar schok ik heel erg van 35 en overgang deze woorden blijven nu hangen en waarschijnlijk ook geen baby meer ik hoop natuurlijk op pocs want daar kunnen ze wel wat aan doen ook hebben ze weer bloed afgenomen om te kijken wat het is heel mijn wereld is ingestort en ben heel erg verdrietig. Zo jong overgang het is nog niet zeker maar ben zo bang heeft iemand ervaring hiermee of tips bedankt voor het lezen en ik hoop dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt waar ik samen mee kan praten erover en messchien toch zijn zwanger geraakt.

Liefst Wanda

marwa baby
    Bijdrager
    #5735839 Quote

Iemand??

JomieJW
    Bijdrager
    #5736013 Quote

Hallo Wanda,

Wat verdrietig dat je in november een mk gehad hebt en nu blijkt dat er moeilijkheden zijn rondom je menstruatiecyclus / vruchtbaarheid. Ik heb een tijd geleden een mevrouw gesproken die 36 jaar was, haar man en zij wilden voor een tweede kindje gaan en ze was gestopt met de pil. Haar cyclus kwam moeizaam op gang, maar ze dacht dat dat kwam door het stoppen met de pil. Achteraf gezien bleek zij ook vroegtijdig de overgang in gegaan te zijn, dit heeft ze door het pilgebruik niet eerder opgemerkt. Ze is in België geweest voor eventuele behandelingen, omdat ze in Nederland niets meer voor haar konden doen. Uiteindelijk bleek dat er in België ook niks meer mogelijk was en zij heeft zich nu berust in het feit dat ze geen kinderen meer kan krijgen en dus in de overgang zit. Ze is enorm blij met de dochter die ze wel heeft kunnen krijgen en daar haalt ze nu haar kracht uit.

Ik zelf heb hier geen ervaringen mee (ben nog te jong), dus verder heb je aan mij weinig. Ik wilde je laten weten dat het dus inderdaad vaker voorkomt op jouw leeftijd en dat je niet alleen staat. Hopelijk blijkt het uiteindelijk PCOS te zijn, omdat er dan met medicijnen wellicht nog wat mogelijk is. Mocht het wel de overgang zijn, dan hoop ik dat jij en je partner dit een plekje kunnen geven en lekker van elkaar kunnen blijven genieten – ondanks alles. Succes en sterkte!

marwa baby
    Bijdrager
    #5736265 Quote

Dank je wel jomiJW

Lief dat je gereageerd hebt ja ik vindt het heel moeilijk om te beseffen dat ik messchien in de vroege overgang bent.

Ik was idd ook 21 jaar aan de pil van mijn twee andere dochters was ik door de pil heen zwanger geraakt zonder moeite en nu ben ik vorige jaar augustus gestopt met de pil en daarna wel gewoon mijn menstruaties gehad in sept okt zwanger in nov mk gehad en daarna in december januari maart en mei mijn menstruaties gehad dus ik wordt het nog wel.

Vandaag ga ik naar de huisarts omdat ik vanaf maart contact bloedingen krijg mijn uitstrijkje was goed pap 1 en verder mijn bloedonderzoeken ook. Ik hoop dat alles goed is 23 juni krijg ik de uitslag.

Nog bedankt voor het reageren.

anja85
    Bijdrager
    #10012876 Quote

heb jij ook klachten die bij overgang horen 

ik hoop dat je nog eens zwanger mag worden

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct