Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

36 en zwanger van de 3e

• Auteur
  • SophieK
    Bijdrager

Dames,

Bij deze een nieuw topic. Ik kon zo snel niets soortgelijks vinden. Ik wil graag mijn ei kwijt over mijn 3e zwangerschap. Ik wil het nog niet wereldkundig wil maken, maar er toch over praten. En dit lijkt me een veilig kanaal.

In andere topics kan ik mij minder vinden, omdat het vaak om 1e zwangerschappen gaat en daarmee vaak ook het onbekende. Na twee kindjes heb ik bij deze zwangerschap een beetje het ‘ been there, done that’ gevoel, maar dat neemt niet weg dat ik er niet over wil sparren. Wie doet met me mee?

Even over mezelf:
    Twee dochters van 6 en bijna 3 (in mei). Beide zwangerschappen waren moeizaam, bij de 1e extreme vermoeidheid vanwege b12 te kort waar ze veel te laat achter kwamen ondanks mijn aandringen op testen op b12, en bij de tweede bekkeninstabiliteit.

Bevalling van 1e dochter was een ellendig verhaal met uiteindelijk een keizersnede na 30 uur, borstvoeding die niet lukte en vervolgens drie maanden een hoop gehuil bij dochterlief.
    Bevalling van 2e dochter duurde ook 24 uur, maar dankzij een cursus hypnobirthing uiteindelijk wel soepel en natuurlijk. Borstvoeding ging enigszins, maar het kostte me zoveel energie dat ik na 10 dagen gestopt ben. Ook deze dame had er een handje van drie maanden flink te krijsen.

Verstandelijk was een 3e kind een obstakel. Het gaat nu steeds makkelijker met kindjes die zelfstandiger worden. En met de vervelende zwangerschappen, bevallingen en 1e drie maanden in ons achterhoofd, was vooral mijn man terughoudend. En dan natuurlijk mijn leeftijd, volgende maand word ik 37 jaar.

Maar mijn gevoel was sterker, ik wil heel graag een 3e kindje. Genoeg liefde in huis! En zo zijn we afgelopen maand toch niet zo voorzichtig geweest, en zie daar, nu 5 weken zwanger van de 3e. Onbewust bewust voorzien in onze latente behoefte, haha.  17 maart de eerste afspraak bij de VK.  

Waar ik nu tegenaan loop:

• Hoe ga ik deze zwangerschap doorkomen, komt het goed, kan ik blijven sporten
    • Hoe ga ik om met reactie omgeving (dat zou me niks moeten doen, maar toch…)
    • Ga ik een herhaling van cursus hypnobirthing doen of laat ik alles over me heen komen. Bij de 1e had ik een ideaalbeeld, bij de 2e wilde ik alles van de 1e beter doen, en bij de 3e denk ik nu, het zal allemaal wel, het komt zoals het komt. Desalniettemin zou ik nog steeds geheel natuurlijk willen bevallen (zonder pijnbestrijding, tja dat zit gewoon in mijn hoofd, ik moet dat toch ook kunnen net als zoveel andere vrouwen) en weer borstvoeding willen proberen. Maar wat het ook wordt of hoe het ook gaat lopen, en enige dat ik weet is dat niks ten koste van mezelf gaat.

Wat zijn jullie ervaringen met een 3e zwangerschap, waar lopen jullie tegen aan?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct