Oh poeh, dat is zo persoonlijk. Ligt er helemaal aan hoe je kindje is en hoe je er zelf in staat.
Ik weet wel dat ik 4 dagen werken al teveel vind. Mijn man werkt 4 dagen en vindt dit wel prima. Hij geniet wel erg van zijn pappadag. Ik werk 3 dagen en zou het liefste gewoon thuisblijfmoeder zijn. Had ik voor de bevalling nooit aan zien komen. Maar de tijd gaat zo snel en ze wordt zo snel groter. Nu komt er een zusje aan. Ik wil er gewoon zo min mogelijk van missen.
En ik merk ook wel dat mijn dochter het dan wel erg leuk heeft op haar 2 dagen kinderopvang, maar die zijn ook erg vermoeiend voor haar. Ze moet er echt even van bijkomen de dag erna. Ze is prikkelgevoelig, altijd al geweest. Dus 4 dagen opvang zou ik haar niet graag aan doen. Al zijn die 2 dagen wel heel goed voor haar ontwikkeling moet ik zeggen. Nu ze bijna 2 is heeft ze ook wel echt buddies op de opvang waar ze graag mee speelt. Maar mijn dochter doet het goed bij ritme en regelmaat. Steeds weer ergens anders opgevangen worden en slapen… Nee dat past niet bij haar.
Ze is ook gewoon graag bij pappa en mamma natuurlijk. En als ik 5/7 dagen haar enkel een uurtje na mijn werk zie (ze gaat 19 uur op bed)… Ik zou een beetje dood gaan van binnen. Zij ook denk ik.
Maar zoals ik zei. Zo voel ik me. Het is gewoon heel persoonlijk.