Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

4 Juni Een Gehad En 7 Juli Eisprong Zou Het Raak Kunnen Zijn

• Auteur
  • Mokkaprinses
    Bijdrager

Hoi meiden,

Ben vorige zwangerschappen altijd heel snel zwanger geraakt zonder er veel mee bezig te zijn. Deze keer ben ik er toch meer mee bezig dan ik dacht en ik let meer op mijn lichamelijke dingen.. ik heb afgelopen zaterdag 4 juni geklutst en gister 7 juni een eisprong gehad (ovutest). Zou het raak kunnen zijn?

liefs 

#10562437 Quote

Sorry maar wat bedoel je precies met deze vraag? Want als je seks gehad hebt rond je eisprong is er altijd een kans dat je zwanger wordt, hoe groot die kans is weet niemand.. 

Cicigrcia
    Bijdrager
    #10562438 Quote

Niet gemeen bedoelt hoor maar dit soort vragen vind ik altijd lastig 🫤. Dat weet je echt alleen door een test te doen tegen je NOD aan schat. Sperma kan tot 5 dagen leven in de baarmoeder, dus ja.. theoretisch gezien kan dat zeker, maar er zijn zoveel factoren die daar een stokje voor kunnen steken. Straks geven we je hoop met “het kan” en dan raak je teleurgesteld ALS je ongesteld wordt.. Vooral omdat je je er heel erg mee bezighoudt.

Vergroot je kansen wel door nog een keer te vrijen zeg maar.. want je hebt nog 1/2 vruchtbare dagen over. En heb gewoon hoop; het kan raak zijn maar bereidt je natuurlijk ook voor op het “het is niet gelukt dit keer”

Mokkaprinses
    Bijdrager
    #10562445 Quote

Dankjewel meiden, het is gewoon zo spannend. Mijn vent is nu op zakenreis dus dat extra klussen red ik niet meer deze week. Dan maar hopen dat die ene keer genoeg was 👀

Lola K
    Bijdrager
    #10562471 Quote

Het kan wel. Zaadcellen leven ongeveer 72 uur in een vrouw, maar zijn daarentegen 48 uur vruchtbaar. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Sommige mannen hebben super zaad en die zijn langer vruchtbaar 🙂 maar over het algemeen is het 48 uur vruchtbaar.

Mokkaprinses
    Bijdrager
    #10562479 Quote

Hopen op superzaad haha! Moet maar gewoon afwachten. Hoe lastig dat ook is 😬en anders weer door naar de volgende ronde..

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct