Caroline, ik heb geen nare ervaringen met het ziekenhuis. Maar desondanks zou ik errug graag relaxed thuisblijven. Dat gedoe van naar het ziekenhuis gaan met een taxi (we hebben zelf geen auto) en het weer naar huis reizen, in een witte omgeving zijn waar alles vreemd is en je niet je gang kan gaan: Liever niet als het niet nodig is! En over het verwijzen naar het ziekenhuis van de verloskundigen (het is een praktijk met 5 verschillende verloskundigen): ze zijn het hierover niet eens, maar de meerderheid is voor het ziekenhuis, en de reden is alleen voor de extra zekerheid, meer redenen hebben ze niet aangevoerd. Sommigen zijn dus nog wel voor een thuisbevalling (helaas wilden ze niet zeggen wie dit waren). Diezelfde praktijk zei na mijn tweede nog dat ik wel bij een volgende thuis zou mogen bevallen, maar na die jaren hebben ze het beleid verandert of zijn van de meerderheid hun meningen gewijzigd. Ik weet het niet precies, ze waren niet echt duidelijk, wat mij natuurlijk ook niet echt overtuigd van de noodzaak. Na de eerste bevalling met die fluxus hadden ze goede redenen en was het wel even slikken, maar kon ik heel goed inzien waarom ik in het ziekenhuis moest bevallen, maar dit keer eigenlijk niet. En ik heb wel het gevoel dat ze me voor niks naar het ziekenhuis willen sturen…
En daarom wil ik graag beslagen ten ijs komen als ik het er weer over heb met de verloskundige.