Ik heb al een aantal jaren (4 jaar ) last van hyperventilatie en paniek aan vallen.
Ik slik geen medicijnen meer , al twee jaar niet meer .
ben in ademhalings therapie geweest voor de hyperventilatie in het ziekenhuis waar ik heel veel aan heb , als ik nu in een winkel of op een feest niet lekker word , vlucht gedrag krijg dan probeer ik op mijn ademhaling te letten , meestal als ik mijn mond dicht doe komt die ademhaling helemaal weer goed.
Maar nu de bevalling,bij mijn laatste bevalling ging ik dus hyperventileren , alles ging draaien , en ik riep nog jeee alles gaat draaien , mijn man ving het gelijk op en riep let op je ademhaling en begon mij te begelijden met in ademen en uit ademen.
Gelukkig ging het daarna wel weer goed.
nu moet ik over 8 weken weer bevallen en je raad het al ik krijg er nu al angsten voor dat ik weer ga hyperventileren of dat ik flauw val ofzo.
Op de tv zag ik bij bevallings verhalen dat ze meer pufte met kleine adem stootjes op de wee'n.
en vertelde ze daar dat je dan minder kans had op te gaan ventileren , nou die ga ik zeker uit proberen .
ik wens iedereen toch een fijne zwangerschap, geniet zolang je zwanger bent de rest is van latere zorg ,
Groetjes