Als ik al die verhalen hierboven lees, hoop ik echt dat mijn eventuele tweede bevalling ook zo makkelijk wordt. Zucht, bij mij ging het allemaal veel moeizamer. Over de totale bevalling heb ik 4 dagen gedaan. Dat klinkt superlang maar toch was het echt wel draagbaar. Op zondagmiddag braken de vliezen, toen daalde Jurre volledig in. Woensdag moest ik naar het ziekenhuis vanwege langdurig gebroken vliezen zonder weeen. Donderdagmiddag is Jurre geboren. De woensdag was vooral vermoeiend omdat de weeen niet echt wilden doorzetten. Donderdagmorgen begonnen de weeen in volle glorie. Die uurtjes waren pas pijnlijk en ook die pijn gaat voorbij! Je lichaam kan ontzettend veel hebben.
Ik kon me natuurlijk geen voorstelling maken van weeen en dacht dat als ik er vanuit ging dat weeen heeel pijnlijk waren dat het dan mee zou vallen. Mijn verloskundige zei toen; bedenk dat het voelt alsof je doodgaat… En ja, op de top van je wee (2 seconden) voelt het inderdaad alsof je doodgaat, maar het gaat allemaal wel weg. Elke wee gaat weg en komt nooit meer terug! (veel aan die gedachte gehad!)
Maak je niet druk, als de bevalling begint kom in een malle molen en je komt er pas weer uit als de baby er is. Alles gaat echt langs je heen!!