Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

bevallings verhaal

• Auteur

Bevallen 7 juni van Joly

Even mijn verhaal over de bevalling.
    Goed zondag avond braken de vliezen. Dat was erg spannend omdat je wist dat de bevalling er aan zat te komen en niet lang meer duurde. Toch nog naar een BBQ geweest die avond en bij alles wat ik voelde denk je direct, zou dit …..! Nou die zelfde avond / nacht rond 23.45 voelde ik wat krampen en die kwamen al redelijk gauw rond de 5 a 6 min. Toen rond 4 uur was ik er flauw van en heb ik het ziekenhuis gebeld. Ik mocht wel even lang komen. Ik heb een uur aan de CTG gelegen maar de weeën duurden 45 sec. en dus te kort. Weer naar huis toe dus. Voelen hoe ver ik was kon niet omdat er geen inwendig onderzoek kon plaats vinden ivm gebroken vliezen en infectie gevaar. Dus maar weer naar huis. Eenmaal thuis kwamen ze om de 4 min. en al binnen een uur om de 3 min. maar nog steeds maar 50 sec. lang (en daar was ik ook erg blij mee) Na een uurtje thuis (ongeveer 8.00 uur)had mijn man Dick zoiets: ze kunnen me wat, we gaan weer heen. Eenmaal daar waren de weeën wel erg hevig maar nog steeds maar 50 sec. Ik mocht ook wel blijven aangezien de hoeveelheid weeën en de pijn ervan.  “Spuit me plat ”, riep ik keer op keer weer en toen al heel gauw O shit pers weeën is het echt!? Nee, zei de verloskundige, dat zou wel erg vlot zijn voor een eerste bevalling. Nou, ze waren er wel hoor. En na een half uur persen kwam Joly ter wereld. In dit half uur heb ik Dick helemaal fijn geknepen en getrokken. Dat het zo snel ging verklaarde ook wel de enorme pijn v/d weeën, zeiden ze.
    Maar wat je voor de pijn terug krijgt is geweldig, echt waar. Ze is super geweldig en mooi. We zijn helemaal verliefd op haar.
    Iedereen die nog moet succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct