Hoi Andrea,
Het is inderdaad goed dat je er snel bij bent want dat zorgt ervoor dat je je weer veel sneller beter zult voelen. Helaas blijft de pijn zolang je nog met je dikke buik rond moet lopen. Na de bevalling is die grote druk van je buik in ieder geval weg en dat scheelt al een heleboel.
Mijn bevalling was erg zwaar (ik zal je de details besparen). Maar ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomen waar ik op een bed moest liggen met mijn benen in beugels. Ik dacht dat ik dit niet zou kunnen i.v.m. de pijn in mijn bekken maar op dat moment voelde ik daar niks van. Toen de gyneacoloog tegen mij zei dat ik mijn benen zo ver mogelijk omhoog moest trekken zei mijn verloskundige meteen dat ik dat niet zou kunnen i.v.m. de bekkeninstabiliteit. Dat schijnt dus wel heel erg slecht te zijn.
Het is wel belangrijk dat je van te voren duidelijk aangeeft dat hier rekening mee gehouden moet worden want op het moment dat je aan het bevallen bent zal je er niet meer aan denken. Je zou dit ook met je partner kunnen bespreken want niet alle artsen houden rekening met jouw situatie.
Maar goed… misschien beval jij lekker thuis en is er helemaal niks aan de hand. Volgens mijn verloskundige bevallen vrouwen met bekkeninstabiliteit soepeler omdat hun banden helemaal verweekt zijn. Ik weet niet of dit echt waar is hoor. Bij mij klopte het in ieder geval niet. Maar wie weet wel bij jou?
Nou meid… neem in ieder geval goed je rust hoor!!! Dat heb je echt nodig anders zal je pijn steeds erger worden. Ik ben er toen ook veel te lang mee doorgelopen en daarom moest ik 5 weken plat. Ik wil niet belerend overkomen hoor maar ik weet nu zelf hoe belangrijk het is en ik wil graag dat jij zo min mogelijk pijn hebt!
Veel liefs van Saskia