Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

409029 Ziekenhuisbevallingsvraag

• Auteur

Weet sinds een paar weken dat ik in het ziekenhuis moet bevallen op medische indicatie (i.v.m. bloeddruk).

Vroeg me het volgende af: als het kind geboren is en het moet om één of andere reden van de kamer af (als alles oke is hoeft dat niet, is mij al verteld), krijgt het kindje dan iets met zijn of haar naam erop? Bijv. een polsbandje?
    In ieder geval iets waarop staat dat het jóuw kind is. Weet misschien iemand hoe dat zit en of het verschilt per ziekenhuis? Echt een vraag ingegeven door zwangerschapshormonen denk ik, maar ik wilde het toch graag even weten.
    Thanks!

#3166044 Quote

als je in het ziekenhuis bevalt is het in de meeste ziekenhuizen zo dat de kindjes bij de moeder blijven en als het kindje naar het ziekenhuis moet dan gaat de vader mee en krijgt het kindje een bandje om

#3166045 Quote

Onze kindjes kregen allebei een enkelbandje om, terwijl ze zowiezo op de kamer mochten blijven, volgens mij is dat standaard. Succes met je bevalling.

#3166046 Quote

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en na de bevalling kregen zowel ik als mijn dochtertje meteen een armbandje om.

#3166047 Quote

ook ik ben in 't ziekenhuis bevallen en mijn dochtertje kreeg een enkelbandje met naam om (terwijl ze ook naast mij in 't bedje mocht blijven)

#3166048 Quote

ben ook in het ziekenhuis bevallen. toen de arts mij zei dat ze de kleine even meenamen heb ik direct gevraagd waar naar toe??ze begrepen direct dat ze niet ver weg mochten gaan. ze zijn dus in mijn kamer gebleven. maar goed ook want het bandje waren ze vergeten!
    groetjes karin

read more image Lees ook: De bevalling: wat kun je verwachten?
    #3166049 Quote

zeker krijgt je kindje een bandje om!!

#3166050 Quote

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en de kleine en ik kregen allebei een bandje om met de naam van je kind, je kindje om zijn/haar enkel en jij om je arm.

Groetjes Kim

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen