Hallo,
Ik begrijp je helemaal hoor, dat je geen fijn gevoel hebt over je verloskundigen. Bij mijn eerste zwangerschap had ik precies met zulke mensen te maken (je bent niet de enige die zwanger is, miljoenen vrouwen zijn voor je zwanger geweest…). Nou, ik heb dus helemaal geen fijne herinneringen aan die zwangerschap, en dit beïnvloedt enorm ook deze zwangerschap. Ik heb ook heel lang gewacht om weer nog een kind te krijgen, ik durfde gewoon niet meer.
Over de pijn in de lies heb ik ook de laatste dagen (ik ben nu 34+5), maar gelukkig niet de hele dag door. Ik had/heb wel last van mijn bekken, maar volgens de gynaecoloog was "normaal". Dus ik heb, net als jij, me laten verwezen door de huisarts naar een mensendieck therapeute. Ik weet niet waarom verloskundigen en gynaecologen zo zijn, maar ik heb inmiddels geleerd om gewoon bij de huisarts aan de bel trekken als er iets is.
Wat de bevalling betreft, je zult zeker pijn hebben (dat weet je al 😉 ), maar ik denk niet dat die pijn in je lies het nog erger zal maken. De mensendieck therapeute heeft me vertelt dat omdat tijdens een bevallig alles soepeler wordt, dan zal ik juist minder last hebben van mijn bekken. Ik denk dat voor de lies hetzelfde geldt.
Veel succes en sterkte
Julia