Hoi Paulien,
heel herkenbaar, jouw verhaal.
Helaas had ik precies hetzelfde (eerste keer een spoedkeizersnee na 88 uur gebroken vliezen, gel, infuus en uiteindelijk 2 cm ontsluiting en een kind wat niet ingedaald was). De tweede keer was ik verschrikkelijk bang voor herhaling, maar wat we ook zeiden in het ziekenhuis, het maakte allemaal niets uit. Uiteindelijk is het toch nog een geplande keizersnee (twee dagen voor de uiteindelijke geboorte gepland) geworden, want ook dit kind was niet ingedaald en inmiddels was ik al twee weken over de uitgerekende datum heen. Verder was er nog geen enkel teken dat de bevalling uit zichzelf zou beginnen. Later bleek ons kind ruim 10 pond te zijn. Dit was tijdens alle controles door niemand opgemerkt…
Helaas kan ik je geen tip geven. Men denkt toch dat ze het het beste met je voor hebben (een keizersnee is ook niet zonder risico's en je lichaam heeft veel langer de tijd nodig om te herstellen en meer van dat blabla gedoe). Ik snap het wel, maar het is bijzonder vervelend als er niet naar je geluisterd wordt. Blijf het elke keer aankaarten, is het enige wat ik je kan aanraden. En misschien kun je je nog eens in een ander ziekenhuis laten informeren…
Heel veel succes en sterkte!
Groetjes, Janneke