Hoi Leonie,
Ik moest gewoon even reageren op je verhaal… Ik heb zelf ook PCO en toen ik je verhaal las, kon ik me helemaal voorstellen hoe je vriendin zich moet voelen.
Goed, ik heb dus ook PCO en ben ook veel te zwaar. Ze hadden meteen al tegen me gezegd dat je weer een gewone cyclus kunt hebben door "maar" 8 of 10 kilo af te vallen. Het hoeft dus niet zoveel te zijn. Maar, ik heb inderdaad gewoon Clomid gekregen en bij de 2e kuur was ik al zwanger. Mijn vriendin daarentegen, ook veel te zwaar, heeft wel een eisprong maar word ook niet zwanger. Zij krijgt nu IUI om een handje te helpen. Hoe ze bij ons in het ziekenhuis (Flevoziekenhuis) ook benadrukken dat iets afvallen echt zal helpen, ze zullen je nooit zomaar op straat zetten nadat je eerst al die troep hebt geprobeerd. Ik vind dit echt schandalig en als ik haar was zou ik me echt proberen te wenden tot of een andere arts daar of tot een heel ander ziekenhuis. Hebben ze bijvoorbeeld wel eens gecontroleerd of haar ei-leiders wel open staan of iets dergelijks? Ik hoop echt dat ze ergens anders terecht kan want ik kan me voorstellen dat ze zich nu echt heel rot voelt.
Sterkte voor je vriendin gewenst en heel lief van jou dat je dit berichtje voor haar plaatst!
Groetjes F.