Hoi Belle,
Heb net gebeld met het Ziekenhuis. Dat ik nog geen eisprong heb gehad kon geen kwaad. Vanochtend was de ovulatietest nog al niet positief, ben benieuwd naar de uitslag van vanavond…
Mocht ik pas op dag 17 of 18 (volgens mij is het dan wel al een mega ei!!) mijn eisprong krijgen, dan betekent dat ook dat mijn cyclus meer dan 30 dagen zal zijn. (Als de lutaele fase inderdaad met behulp van Clomid is verlengd)
Wat de kansen zijn heeft de gyn. niet echt gezegd, wel dat alles los van elkaar goed is. Hormonen oké, er is een eisprong opgetreden. Dus er is nog hoop!!!
Alleen als je de cylus in zijn totaliteit bekijkt klopt het weer niet. De gyn. wist bijv. zeker dat ik vorige cylcus geen eisprong zou krijgen, hormonen (flink hoog) gaven aan dat die er wel degelijk geweest is! Hij had dit nog niet eerder meegemaakt en vond het voornamelijk wetenschappelijk erg interessant. Een te korte luteale fase was volgens de gyn over het algemeen een hormonale kwestie. (te weinig progesteron)
Op internet is er inderdaad weinig over te vinden… er staat zoveel op, maar hierover is er echt weinig te vinden.
Hopelijk kan de gyneacoloog jullie verder helpen. Ben benieuwd wat hij bij jou gaat zeggen over de te korte luteale fase.
Groetjes T.
Ps. de onderzoeken bij de gyn. vallen best mee (althans tot nu toe)