Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420376 Volgende Week

• Auteur

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Ik moet morgen voor het eerst bloed gaan geven en volgende week heb ik waarschijnlijk mijn HSG onderzoek. Ik zie er toch best wel tegen op hoor als ik heel eerlijk ben, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo goed weet wat ik moet verwachten????
    Er zullen vast en zeker meiden zijn die hier ervaring mee hebben. Viel het tegen of mee?
    Ben benieuwd, maar misschien is het beter om het maar gewoon op me af te laten komen. Ik zit momenteel zo in 2 strijd. Eigenlijk heel erg dat ik het moet zeggen….maar we gaan trouwen 27 januari 2007 en proberen nu alweer sinds maart 2006 zwanger te raken. We staan nu aan het begin van de medische molen en eigenlijk was ik toch blij dat ik gisteren gewoon ongi werd. Erg hè. We willen al zo lang zooooo graag een kindje, maar ik wil ook zoooo graag mijn jurk gewoon aan kunnen in januari. We gaan sowieso door met het onderzoek volgende week, maar misschien toch even de komende 3 maanden even het naast ons neerleggen. En eerst maar eens de uitslag van alles afwachten (bloedonderzoek, HSG en spermaonderzoek van mijn aanstaande man).
    Ik schaam me nu wel een beetje hoor, om dit nu zo op te schrijven. SORRY!
    Ik hoop dat jullie mee een beetje op mijn gemak kunnen stellen.
    Liefs,
    Famke

#3193854 Quote

Hoi Famke,

zelf heb ik een paar maanden terug het HSG onderzoek gehad. Bij mij was het op het moment zelf best pijnlijk, (er wordt ook geadviseerd om pijnstillers van te voren in te nemen) maar een uur nadat het onderzoek klaar was stond ik al weer te springen.Het voelde als heftige menstruatiepijn.
    Ik vond het geen prettig onderzoek maar het is ook niet iets om super tegenop te zien.
    Enneh wat betreft zwanger worden en trouwen, mij leek het heel leuk om zwanger te zijn tijdens het trouwen niet met een hele dikke buik maar tot zo'n 3 maanden leek mij toen heel leuk. (Is overigens niet gelukt ben nu ruim 2 jaar bezig en ook al weer 2 jaar getrouwd.)

Succes

Belle

#3193857 Quote

Hoi Famke,

Succes met je onderzoeken! Ik weet (gelukkig) niet wat een HSG is. Ik ben zelf afgelopen februari getrouwd, ik had er wat voor over gehad om met een dikke buik te trouwen (sorry, net een miskraam achter de rug). Maar ik kan me ook voorstellen dat je één ding tegelijk wilt doen, wel zo rustig. Wist je trouwens dat veel jurken best een buik(je) kunnen hebben? Ik had dat even gecheckt toen, voor de zekerheid. Want zo'n echte trouwjurk is natuurlijk wel veel leuker dan zo'n zwangerschapshobbezak.

Veel succes met je onderzoek en veel plezier met je trouwerij voorbereiden! (Oja, tip: al die handboeken en checklists met "drie maanden voor je huwelijk: bezoek aan de schoonheidsspeciliste" enzovoorts, je kent ze wel, niet teveel van aantrekken hoor! Het kan allemaal later, het belangrijkste is dat je een fijne dag hebt, toch? En vol stress zitten is niet leuk.)

Groetjes,

Zeeuws Meisje

#3193864 Quote

Hoi Famke, ik heb in januari een HSG onderzoek gehad en ik moet zeggen: het viel me alles mee! Ik had me op het ergste voorbereidt, maar uiteindelijk dacht ik: was dit het nou. Het doet even pijn als je de vloeistof naar binnen spuiten, maar die pijn zo kort, en bij mij was het ook zo weer over. En dan zeg ik altijd weer: alles voor het goede doel, we moeten er wat voor over hebben!

Het is nu nog 5 maanden dat jullie gaan trouwen, en nu ben je nog niet zwanger, dus zoveel kan er volgens mij niet gebeuren hoor als je volgende maand zwanger wordt, want dan heb je hooguit een heel klein buikje en dat kan netjes weggewerkt worden met je jurk, dus geen paniek!

Zet hem op!

Groetjes, Pleun

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen