Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420384 Prikisntructie Gehad

• Auteur

We hebben vandaag een gesprek bij de IVF-arts gehad en met de verpleegkundige. Zij heeft ons nog eens de hele procedure uitgelegd en gewezen hoe wij moesten prikken.

Ik dacht dat ik uiteindelijk toch nog het lef zou hebben om het zelf te doen maar helaas. Ben al niet zo'n held met naalden dus het zat er dik in. Mijn vriend heeft het gelukkig gedaan en heel erg goed. Hij is nu mijn persoonlijke verpleger haha.

IVF komt nu dichtbij aangezien wij over een dikke maand al mogen beginnen. Is nu toch spannend en best eng. Maar we gaan er met goede moed tegenaan. De verpleegkundige was nog optimistisch en had al zoiets van, misschien ben je wel rond de kerst zwanger. Als dat eens waar mocht zijn.

We zullen het allemaal wel zien.

Voor iedereen nog een mooie fijne zonnige dag (hier is het bijna 30 graden)

groetjes

Nicole

#3193878 Quote

Hoi Nicole,

Spannend ja.. toch wel fijn om nu te gaan beginnen wat toch meer hoop geeft.

Ik moet zeggen dat de hele IVF behandeling erg is mee gevallen.

Succes en we duimen voor je.

#3193880 Quote

Hey meid,

Kan het me helemaal voorstellen. Ik kan ook niet zelf een spuit zetten. Vind het echt vreselijk!
    Ik ben afgelopen dinsdag weer gestart met prikken en gelukkig komt mijn moeder het weer met alle liefde doen.
    Mijn mannetje is 's avonds aan het werk, vandaar deze oplossing.

Wanneer mag jij nu beginnen met prikken? Al snel? Ben je wel al begonnen aan de pil? Of moeten jullie met de hele behandeling wachten tot november? Want wij zijn eerder begonnen aan de pil en heb de medicatie later opgehaald zodat het voor de verzekering leek dat ik vanaf die datum begonnen was…

Ik denk aan je!
    Las ook dat je midden in een verbouwing zat. Spannend hoor. Wat zijn jullie aan het doen?

Doe rustig aan!
    En ik hoor snel van je!

Liefs Juffy (Nicole)

#3193885 Quote

He Nicole,

wat goed zeg van je vriend, hoef je je daar in ieder geval ook niet druk over te maken en wie weet zeg je een van deze dagen: zo en nu probeer ik het zelf een keer.
    Fijn dat jullie dan nu ook bijna kunnen gaan beginnen en natuurlijk is het hartstikke spannend, maar je kunt het het beste gewoon op je af laten komen en niet teveel naar andere verhalen luisteren, want het is echt voor iedereen anders.
    En ik vroeg me idd hetzelfde af als Juffy, of je nu wel al met de pil kunt gaan beginnen en dan in november pas de duurdere medicijnen kunt gaan halen, dan heb je toch mooi weer een maand "gewonnen".

Nou ik wens je heel veel succes de komende tijd en kom geregeld even kijken hoe het met jullie ( jij en Juffy) gaat.
    Dus kom op meiden en laat me niet voor niets duimen he!!!!!!

Heel veel liefs Nicole.

#3193888 Quote

Ha die meiden,

Ik mag inderdaad in oktober al met de pil beginnen. Als alles goed gaat mag ik 2 november beginnen   met spuiten. Moeten wij alleen nog even regelen met de Apotheek dat zij alles op voorraad hebben op 1 november. Dan kan het ziekenhuis ook de datum op het recept veranderen.

Dat was wel heel fijn dat ze zo meedenken met je. Anders moesten we een week later of zelfs pas in januari starten, want de eerste 3 weken van december was er een stop en dan begonnen ze pas rond de kerstdagen. ja daar hadden wij ook geen trek in.
    Dus hopelijk werkt de apotheek mee en dan beginnen we gelijk begin november. Dan heb ik het eerste nieuws al begin december. De verpleegkundige was al erg optimistisch. Ja dan ben je misschien voor de kerst zwanger. Ik had zoiets van jaja dat zal wel weer. Toen vroeg zij of ik geen hoop meer had. Ik zei jawel alleen ik zie het dan wel weer. Ik ga daar nu niet op hopen. Ja zegt zij misschien wel een beetje zelfbescherming. We zien het wel. Zal geweldig zijn als het echt zo was. Mooiste kerstkadootje ooit.

Met de verbouwing loopt het. Volgende week begint de stucadoor beneden in de woonkamer. Wij hadden daar nieuwe kozijnen gekregen en wilden graag alles gestucd hebben. Daarbij wordt dan ook gelijk de gang en de slaapkamers gedaan. Wij hadden daar nog heel oud behang opzitten (jaren 30) Was net karton. Dus wij wonen tijdelijk op zolder. Heeft ook wel wat gezelligs, alleen nu erg warm. Van mij mag het best een paar graden naar beneden. Ik vind warm weer heerlijk begrijp mij niet verkeerd maar nu is het even niet lekker.

Ik lees dat het bij mammie ook wel opschiet. 5 weken zijn zo voorbij en dan zitten jullie lekker voor sinterklaas en kerst in een mooi nieuw huisje. heerlijk toch. Is alleen jammer dat je elkaar nu niet zovaak ziet en zeker niet met die kleintjes. Veel sterkte nog de komende tijd.

En voor juffy. Doen die spuitjes zo'n pijn?? Ja ik weet het nog niet, maar ik moest het in de ochten doen (werd mij verteld). Waarom moet jij het in de avond doen? Ik hoor van jullie

Veel lieve groetjes

Nicole

#3193956 Quote

Ha meid,

Ik mocht zelf kiezen wanneer ik spuit. Wat het beste uitkomt. Ik heb gekozen voor de avonden omdat mijn moeder ze zet. Nu spuiten we iedere avond rond de klok van 19.30. We proberen hier ons zoveel mogelijk aan te houden. Eventueel mag er een marge van twee uur zijn.

We zitten nu weer in het ritme van het prikken. Nee, echt pijn doen ze niet… Fijn is het ook niet! Ach ik kan al bijna gaan aftellen.
    Wanneer start jij met de pil? Vind je het spannend?
    Als jij start aan de pil, zal ik wel bijna tegen de punctie en terugplaatsing zitten!

Ik ga voor je duimen! Maak je niet te druk, laat het over je heen komen!

Liefs,
    Juffy (Nicole)

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194045 Quote

heb of effe paar vraagjes want wij hebben ook tehoren gekregen dat ivf de enige oplossing voor ons is.

ik lees vaak dat ze de pil moeten slikken?? das toch niet de anti conseptie pil???
    en ja ook ik zie erg op tegen dat spuiten. ik heb een fobie voor naalden. en ik moet er al helemaal niet aan denken dat mijn man me moet gaan spuiten. zelf doen   durf ik ook niet denk ik. brrr dat zal me wat worden.

misschien mijn zusje?? die is verzorgende.

gr wilma

#3194067 Quote

Ha Wilma,

Ook ik heb het niet zo op naalden. Ik laat mijn moeder ook de spuiten zetten, zij is ook ooit verzorgende geweest. Geeft mij een beter gevoel.

En ja, je moet eerst beginnen met de anti-conceptie pil. Tegenstrijdig he. Dit is omdat de artsen alles onder controle willen hebben. Eerst kunstmatig ongesteld en hierop volgend de spuiten om alles binnen in stil te leggen. Daarna komt er een spuit bij die gaat zorgen voor zoveel  mogelijk eitjes!

Je krijgt vast nog een informatie middag/avond, hier wordt alles heel duidelijk (vond ik) uitgelegd!

Succes en houdt ons op de hoogte

Juffy

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen