Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420391 Terug Van Vakantie En Niet Zo Goed Nieuws

• Auteur

He meiden,

Ik ben weer terug van mijn vakantie uit Kreta. Was een heerlijke vakantie en zijn lekker uitgerust. Wij zijn afgelopen zondag terug gekomen en de maandag erna moesten wij naar het ziekenhuis. Daar kregen wij de uislagen van al mijn testen.

Ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen, maar ik snap het zelf nog niet helemaal.

Uit mijn bloed onderzoek blijkt dat mijn hormoon te hoog is. Waarschijnlijk is mijn eierstok te oud voor mijn leeftijd en zit ik volgens de gynacoloog al dicht tegen mijn overgang aan. Ik ben nog maar 24 en dat is dan dus wel heel erg vroeg. Daarom stelde de gyn voor om direct te beginnen met ivf. Dit was voor ons niet zo'n heel groot probleem omdat ik al 4x iui geprobeerd had en dit niet echt werkte naar mijn idee.

Nu vertelde de gyn dat het alleen wel een PROEF-ivf wordt. Dit snapte wij niet helemaal. en vroegen om uitleg. Nu vertelde ze mij dat bij een ivf 4 a 5 eitjes moeten zijn. Nu denk de gyn door mijn hoge hoormoon al in mijn bloed dat ik het waarschijnlijk niet ga redden die 4 a 5 eitjes. Daarom noemen ze het een proef-ivf. Het is wel een complete ivf maar als deze niet goed is is die niet goed.Omdat je zoveel info naar je kop geslingerd krijgt was het nog niet helemaal duidelijk. Weer om uitlege gevraagd en ook gevraag hoe het dan zit als ik niet goeie hoeveelheid eitjes heb. Dat antwoord was heel kort. DAN KUNNEN JULLIE NIET ZWANGER WORDEN EN ZAL JE MOETEN NADENKEN OVER EEN EI-DONOR!! Ze heeft het niet letterlijk zo gezegd maar het kwam er wel op neer.

Dit hadden wij dus helemaal niet verwacht. Kom je net terug van vakantie krijg je dit. De gyn had wel gezegd dat wij niet van het ergste uit moesten gaan, maar dat ze wel openheid moest spelen. Dat vind ik wel heel netjes, maar heb er niet zoveel aan.

De afgelopen dagen heb ik best veel gehuild en de familie ingelicht, tja wat moet je dan tegen die mensen zeggen?????

Naja in ieder geval gaat het nu en stuk beter en heb ik vandaag de brief gekregen dat wij 2 oktober naar de voorlichting moeten daarna zal snel het traject in werking gaan. Alles gaat nu in een treinvaart en heb het zelf niet meer echt in de hand.Wij willen heel graag en klein wondertje en dit is ons laatste strohalmpje…..

Ik vraag mij af of er iemand is die ook iets van mijn situtatie afweet. Het is allemaal zo onzeker. Ik heb met de iui 1 tablet clomid gebruikt en toen had ik telkens maar 1 grote follikel. Zijn er nu dan andere medicijnen  om in eens 4 of 5 follikels te hebben????

Een hoop nieuws van mijn.

Hoop snel iets van iemand te horen….

veel lieft Roelien

#3193911 Quote

oooohhhhh Roeltje,
    Eerst lekker vakantie en ben je er nou weer aan toe door die klap in je gezicht. Heb echt met jullie te doen! Gelukkig in ieder geval dat ze er nu achter zijn gekomen. Je zit nou toch in een ander ziekenhuis? Ik wil je eigenlijk opbeuren, maar weet even niet wat ik verder moet zeggen! Je mag altijd mijn schouder gebruiken!

Groetjes!!!!

#3193915 Quote

Wat een rotnieuws, zoiets verwacht je toch niet!
    Ik heb geen ervaring met je situatie, maar heb zelf  wel een paar keer te hoge hormoonwaarden gehad waardoor ze even dachten dat ik misschien verouderde eierstokken zou kunnen hebben. Dit bleek niet zo te zijn. Ik had er daarvoor ook nog niet eerder van gehoord. En nu overkomt het jou! Echt balen. Ik hoop echt dat het met die vernelde ivf toch goed gaat komen! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, probeer daar maar aan te denken!
    Ik duim voor je!
    Liefs, Maan

#3193918 Quote

Hoi Roeltje,

Wat een verhaal, zeg. Dat valt even tegen!!!!!
    Ik kan je met mijn IUI-ervaringen niet echt helpen, maar wil je wel succes wensen!!!!
    Wel ken ik een verhaal van iemand die in dezelfde situatie zat (via via via, je kent dat wel) en die heeft een gezonde dochter gekregen na eiceldonatie. Dus het kan wel.
    Probeer moed te houden en ik hoop zo voor jullie dat de "proefivf"slaagt.

Lfs, kippie.

#3193921 Quote

He maan,

Ik las je reactie, hoe zijn ze er dan achter gekomen dat je eierstokken niet verouderd waren. Ze hebben bij mij maar 1x getest…..\

gr roel

#3193923 Quote

Hoi Roeltje

Via een echo kan de gyn zien of er nog eitjes zichtbaar zijn in de eierstokken, eigenlijk heel makkelijk dus. Door zo'n inwendige echo zag de gyn dat er een heleboel eitjes zaten, en dat wijst er op dat de eierstokken niet verouderd zijn, maar juist nog zelf eitjes kunnen laten rijpen.
    Heb jij nog nooit een inwendige echo gehad? Ik zou denken dat ze dat toch ook willen doen. Ik heb er natuurlijk geen verstand van, ben geen dokter… Ik weet alleen hoe het bij mij ging. Hoe zeker weten ze dat jij echt verouderde eierstokken hebt? Is dat al definitief gezegd?
    Liefs & sterkte, Maan

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3193926 Quote

Hoi Roelien,

wat een verhaal zeg. Dat is wel even schrikken. Ik hoop voor jullie dat er toch een klein wondertje komt.En dat de ivf  dus gaat lukken. Houd moed, zolang je nog niet alles hebt geprobeert is er kans!

Sterkte en  ik duim voor je.

Groetjes Belle

#3193932 Quote

He maan,

Tijdens mijn iui heb ik verschillende echo's gehad. Hiervoor gebruikte ik ook een tablet clomid. Ik had toen altijd 1 goeie follikel en wat kleintjes. Maar hoe de artsen tot deze conclusie zijn gekomen weet ik niet. Omdat ik tijdens de echo's van de iui wel follikels zag maar dat was een grote en meerdere kleine vraag ik mij nu dus af of het medicijn wat ik straks ga krijgen die andere follikels ook kan stimuleren. Ik denk dat de arts dit bedoelt… Snap er zelf weinig van, maar moet maar even afwachten…

#3193933 Quote

roeltje wat zal je geschrokken zijn    
    ik ben zelf met ivf bezig en om meerdere eitjes te krijgen moet ik gonal f spuiten.
    ik hoop dat de proefivf zal lukken en dat je snel een wondertje mag verwachten.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen