Hoi meiden,
Mag ik effe mijn verhaal kwijt aan jullie?
Ik mocht deze cyclus met clomid beginnen ter voorbereiding op een eerste iui behandeling. Heb vijf dagen 2 tabletten clomid per dag gehad, en op dag 10 vd cyclus een echo gehad om te kijken hoe ik op de hormonen reageerde. Toen leek het al erg druk in mijn eierstokken, er zaten nogal veel eiblaasjes. Op dag 12 moest ik terug, en toen was echt duidelijk dat er te veel eitjes aan het groeien zijn, wel 8 aan iedere kant! Ik heb er zelfs aan 1 kant pijn van… het is dus dringen geblazen in mijn eierstokken op het moment… Maar nu mag ik dus geen iui deze maand, omdat de kans op een meerling te groot is! Zo'n raar gevoel om al die eitjes niet te gebruiken. Maar ik snap dat het te risicovol is. Nou maar hopen dat alle eitjes verdwijnen als ik ongesteld wordt, en geen cyste worden, want dan moet ik weer een cyclus afwachten. Op zich is het wel goed dat ik wel op de clomid reageer, het slijmvlies is ook goed gegroeid enzo, maar het is zo'n teleurstelling dat je na al die jaren eindelijk iui mag, en dat het dan toch niet kan.
Herkennen jullie dit? Het is toch een precisiewerkje, dat afstemmen van die hormonen, toch?
Veel liefs, Maan