Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420402 Wanneer Naar Huisarts

• Auteur

Hallo,

Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Nataly en ik ben 34 jaar en ben in januari 2006 gestopt met de pil. Zit  dus nu in ronde 9 voor ons eerste kindje. Vanaf april 2006 zijn we bewust aan het klussen omdat mijn lichaam heeel erg aan het ontpillen is geweest. Ik lees overal dat je na ongeveer een jaar naar de huisarts kunt gaan als je nog niet zwanger bent. Mijn leeftijd is dus zoals gezegd 34 en mijn klok begint te tikken.

Nu hou ik op advies van mijn collega nu drie maanden mijn temperatuur bij en hieruit blijkt dat ik rond dag 18/19/20 mij eisprong heb (ook ovulatietesten bevestigen dit). Mijn lengte van de cyclus is gemiddeld 26 dagen dus dan zou je zeggen dat ik mijn ei rond dag 12/13/14 zou hebben. Dat dacht ik dus ook en wij maar klussen rond die dagen en dus niet altijd wanneer ik echt mijn ei had.  Zaten wij even mis.

Nu mijn probleem. Mijn ei is dus op dag 18/19/20 maar ik heb wel een cyclus van ongeveer 26 dagen. Dat betekend dat mijn periode tussen mij ei en de rode duivels heel kort is, tussen de 8 en 10 dagen. Nu zit ik op 5 dagen na mijn ei en had vanmorgen al echt bloed bij het afvegen. Is dit normaal en een reden om naar de huisarts te gaan?

Wij zijn dus eigenlijk nog maar 3 maanden goed aan het klussen. Wat zouden jullie doen? Ik vraag dit omdat jullie al ervaring hebben met de huisarts en ik mij op het zwanger worden forum niet altijd meer thuis voel.

Veel liefs
    Nataly

#3193983 Quote

Hoi Nataly,

Als ik jou was zou ik een afspraak maken, gezien je leeftijd(sorry wil je niet beledigen ben zelf 30 dus ook niet meer piep) maar ook je vragen over je cyclus en de zorg die je daarover hebt.
    Gewoon doen!

Succes Belle

#3193988 Quote

hoi

ik denk dat de dokter je niet verder stuurd omdat je eigelijk nog maar kort bezig bent en je leeftijd heeft daar nog niets mee temaken   dat begint boven de 35
    ikzelf ben 38 en via icsi 5 maanden geleden bevallen van een mooie dochter .

maar ik heb al 2 mooie kids via de natuurlijke weg en die zijn al 18 en 15 jaar   maar tussen hun 2 heb ik een miskraam gehad en daarna duurde het wel 8 maanden voor ik weer zwanger werd .
    ook de stoffen van de pil moeten uit je lichaam gaan en ja sommige raken gelijk zwanger terwijl het bij andere langer duurt.
    het duurt ook super lang voordat je bij het ziekenhuis komt   voor ivf   wij hebben er 4 jaar over gedaan ,mijn man moest eerst operatie (2de man) hij heeft een hoge dwars leasie en daarom konden we niet op de natuurlijk weg zwanger raken ,daarna nog veel testen moeten doen .en ook voor me man was dat erg pijnlijk ,ik was ook een x erg boos ze hadden zijn zaad nagekeken en ja alles was super en een wonder volgens de dokter.
    ik had net me eisprong en hun deden niets meer met het zaad maar ik kreeg het niet terug grrr misschien was ik dan wel natuurlijk zwanger geraakt
    maar mijn eisprong   was net als de jouwe en als je weet wanneer die komt kan je ook al dag vantevoren sex hebben het zaad blijft nog lang leven in je hhihihi

ik hoop dat het lukt meis en als je echt onzeker bent kan je altijd ff naar de huisarts gaan he !!
    alvast heel veel successsssssss

liefs petra

#3193989 Quote

Hoi Natalie,

Ik zou gewoon naar de h.a. gaan. Normaal houden ze altijd een jaar aan, maar misschien gezien je leeftijd sturen ze je ook sneller door. Bovendien kan je natuurlijk altijd tercht met vragen bij de huisarts.

Groetjes Vera

#3193990 Quote

ik zit in een dip!!!!

Ben gisteren ongesteld geworden, 6 DAGEN NA MIJN EI!!!!!!!!!! Dit hoort toch ongeveer 14 dagen te zijn???????

Snap er niks van, ga morgen toch maar even de huisarts bellen want dit kan niet goed zijn.

Kan wel janken!!!! Maar goed, niks aan te doen en vrolijk weer op naar de volgende ronde. Ronde 10 dan al weer.

Veel iefs
    Nataly

#3193992 Quote

He Nataly,

Meid wat vervelend! Toch proberen met goede moed naar de volgende ronde.

Ik ben in februari 2005 gestopt met de pil, december 2005 zijn we naar de huisarts gegaan. Deze heeft ons doorverwezen (eerlijk is eerlijk: we hadden er een aantal maanden bij verzonnen).
    In mei 2006 hadden wij onze eerste ICSI behandeling! Helaas misgegaan en nu zit ik in de tweede behandeling.

Ik raad je aan naar de huisarts te gaan! Bij ons is het heel snel gegaan! Bij ons kwam eruit dat het zaad niet zwemt, het leeft wel.
    Ik wilde gewoon de zekerheid hebben…. Die hebben we gekregen en wij weten nu waar we aan toe zijn!

Heel veel succes!

Juffy

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3193993 Quote

Hoi Nataly,

balen zeg dat je ongesteld bent geworden. Gooi het er hier maar lekker uit. Boos en teleurgesteld zijn dat het weer niet is gelukt hoort er bij. 't gaf mij vaak een machteloos gevoel (wij zijn nu begonnen met IUI dus weet niet hoe ik het nu ga voelen).

Sterkte deze dagen en gewoon de stoute schoenen aantrekken en morgen even de HA bellen.

groetjes Belle

#3193996 Quote

Hoi Nataly, uiteraard ben je van harte welkom op dit forum. Je bent 30+ en ik zou bij de huisarts langs gaan. In ons ziekenhuis vertelden ze ons dat als je boven de 30 bent, je na 6 maanden al bij de gynaecoloog mag komen.

Hij/zij kan je vast verder helpen, misschien is het een kleinigheidje waardoor je niet zwanger kunt worden, je bent dan bij de gyn. op de goede plaats.

Heel veel succes.

Groetjes, Pleun

#3193998 Quote

Hoi Nataly,
    Je hoort vanzelf of je te vroeg komt bij de huisarts, dan zegt hij het wel!!!
    Niet geschoten, altijd mis!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen