Hallo,
Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Nataly en ik ben 34 jaar en ben in januari 2006 gestopt met de pil. Zit dus nu in ronde 9 voor ons eerste kindje. Vanaf april 2006 zijn we bewust aan het klussen omdat mijn lichaam heeel erg aan het ontpillen is geweest. Ik lees overal dat je na ongeveer een jaar naar de huisarts kunt gaan als je nog niet zwanger bent. Mijn leeftijd is dus zoals gezegd 34 en mijn klok begint te tikken.
Nu hou ik op advies van mijn collega nu drie maanden mijn temperatuur bij en hieruit blijkt dat ik rond dag 18/19/20 mij eisprong heb (ook ovulatietesten bevestigen dit). Mijn lengte van de cyclus is gemiddeld 26 dagen dus dan zou je zeggen dat ik mijn ei rond dag 12/13/14 zou hebben. Dat dacht ik dus ook en wij maar klussen rond die dagen en dus niet altijd wanneer ik echt mijn ei had.
Zaten wij even mis.
Nu mijn probleem. Mijn ei is dus op dag 18/19/20 maar ik heb wel een cyclus van ongeveer 26 dagen. Dat betekend dat mijn periode tussen mij ei en de rode duivels heel kort is, tussen de 8 en 10 dagen. Nu zit ik op 5 dagen na mijn ei en had vanmorgen al echt bloed bij het afvegen. Is dit normaal en een reden om naar de huisarts te gaan?
Wij zijn dus eigenlijk nog maar 3 maanden goed aan het klussen. Wat zouden jullie doen? Ik vraag dit omdat jullie al ervaring hebben met de huisarts en ik mij op het zwanger worden forum niet altijd meer thuis voel.
Veel liefs
Nataly