Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420416 Wie Kan Me Helpen Met Een Zaaduitslag

• Auteur

hallo

vandaag bij de dokter geweest met mijn vriend om de zaaduitslag te bekijken. we hadden hem zelf al een paar dagen op papier maar in het spaans en natuurlijk met spaansedoktertermen.
    beetje onbergrijpelijk voor me.

helaas heeft onze dokter vooral 50 plussers in zn praktijk en heeft hij zelden dit soort uitslagen.
    opzich zag het er goed genoeg uit om zwanger te kunnen worden.
    54% zwemt
    8% zwemt matig
    8% zwemt niet maar beweegt wel
    30% beweegt niet

maar nu staat er dat hij 3.500.000 zaadjes had. is dat een normale waarde?
    want als dit weinig is is zelfs 54% daarvan nog niet echt veel natuurlijk.

de huisarts was niet negatief over de uitslag en mijn ventje was helemaal blij. maar ik weet het zo net nog niet…

volgende week maandag heb ik mijn eerste afspraak met de gyn, hij kan me waarschijnlijk wel andwoorden maar das nog 6 nachten wachten!!
    weet iemand van jullie misschien nog wat jullie mannen als uitslag hadden? de hoeveelheid dan?

alvast bedankt
    groetjes esther

#3194055 Quote

hoi hoi,

wij hebben pas ook de uitslagen gekregen van onze gyn.
    het is inderdaad abracadabra wat er allemaal staat.
    onze gyn. legde alles heel erg goed uit. Op de uitslag stonden ook percentages vermeld die men graag zou zien.
    Gelukkig was het bij mijn man allemaal heel erg goed.
    Ik zit nu erg te dubben over die aantallen die men graag wil zien, maar ik kan je er niet mee helpen… ik weet het gewoon niet meer….

succes in elk geval en zet al je vragen op papier!. Dan ben je goed voorbereid en kun je niks vergeten.

Groetjes

#3194056 Quote

ooo pffff
    volgensmij heb ik iets verkeerd begrepen
    op de volgende bladzijde staat dat er in totaal 195.000.000 zaadjes in het potje zaten waarvan er 120.000.000 zwommen (danwel snel of langzaam) maar dat zijn al geruststellendere cyfers dan ik hierboven beschreef!!!

thanx anyway
    esther

#3194069 Quote

Bij ons in het ziekenhuis doen ze iui als je meer dan 5 milj bewegende zaadjes hebt. Daaronder wordt het ivf of icsi. Onder de 1 miljoen wordt het lastig om zwanger te worden. Wat een getallen he!
    Mijn man zijn daadjes varieerden van 1 miljoen tot 6 miljoen en wij hebben uiteindelijk ivf moeten doen. Op de dag van de punctie had hij 10 miljoen, een record voor hem!

Succes
    Marielle

#3194077 Quote

Hoi Esther,

Nou dat tweede aantal is een stuk anders dan die eerste.
    Van mijn man weet ik nog dat hij 75.000.000 zaadjes had en dat was ook al een  vrij goede uitslag zeiden ze.
    Ik denk dus dat je een enorm goede uislag te pakken hebt!
    Hoe lang ben je al bezig om zwanger te worden als ik vragen mag?
    Ben benieuwd naar je verdere stappen…
    In ieder geval heel veel succes ermee!!

Liefs Linnepinnie

#3194086 Quote

hoi hoi

ja nogal andere cijfers ja.
    ik denk dat ze de test op 3.500.000 zaadjes gedaan hebben. lijkt me erg lastig om van 190 miljoen een goede indicatie te krijgen.

maar het blijft op zn spaans dus vraag ik het vor de zekerheid nog wel een keer aan de gyn.
    ik ben wel blij dat ik van julllie wat cyfers heb want dan kan ik een indicatie maken.

we zijn trouwens in maart 2005 gestopt met de pil. mijn dokter in nederland zei dat ik na een half jaar terug mocht komen maar mn cyclussen waren erg lang, dus werd het een jaar.
    maar 1 maand voor we er een jaar op hadden zitten zijn we naar spanje geemigreerd en hier moesten we weer een half jaar wachten voor de verzekering alles dekt.
    niet dat we daarop gewacht hebben, we zijn gewoon doorgegaan met klussen. ik was te koppig om te stoppen. en maar goed ook nu achteraf.

groetjes esther

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen