Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420422 Hsg Test En Zwanger

• Auteur

stel;

je hebt een hsg test gehad,
    en dezelde mnd. raak je zwanger.
    kan dat kwaad??

groetjes.

#3194112 Quote

hallo,
    bij mij werd er zelfs aangeraden om gemeenschap te hebben omdat er een verhoogde kans op bevruchting is omdat alles een beetje doorgespoten is..
    dus dat advies hebben we maar opgevolgt..dat kleine beetje contrastvloeistof zou geen kwaad kunnen volgens de arts….
    moet je hem nog ondergaan die hsg?

hou je taai

liefs haag

#3194114 Quote

Hai vlinderjana

volgens mij is het de bedoeling dat je die maand van de HSG veilig vrijt ivm de rontgenstraling, die zou niet goed zijn voor het ei en je toekomst kind. 100% zeker ben ik hier niet van maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Maar je kan ook je gyn vragen en die zal het je vast goed kunnen uitleggen.

Wel doen hoor!

Groetjes Belle

#3194115 Quote

hai ben ik nog een keer. Heb even wat opgezocht. Als je kijkt op erfocentrum.nl of erfelijkheid.nl (zwangerschap / straling of straling bij kinderwens) kun je het een en ander vinden wat misschien duidelijkheid geeft.

Veiligheid boven alles, toch?

Succes Belle

#3194122 Quote

tja…

dat is het 'm juist.
    ik heb de hsg test al gehad.
    maar we zijn daarna onbeschermd aan de klus gegaan.
    (om het zo maar even te zeggen)
    het lijkt me stug dat het nu raak is..
    maar stel van wel,
    is er dan een risico.

niet eens zo'n verkeerde vraag eigenlijk voor ons allemaal   op dit forum.

ik heb nu 2 reactie's.
    maar allebij van uit een andere hoek.
    en dus totaal verschillend.

groetjes, jana.

#3194126 Quote

Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum, lees al wel een hele tijd mee en dit onderwerp spreekt me erg aan omdat ik binnenkort een HSG krijg! Zie er gigantisch tegenop, lees overal zulke vreselijke verhalen en mijn moeder heeft dit onderzoek vroeger gehad en altijd geroepen dat het zo afschuwelijk was… nu moet ik het dus zelf ondergaan. Maar hopen dat het ergens goed voor is.

Wat ik begrepen heb uit folders over het onderzoek, dat het van groot belang is dat je niet zwanger bent op het moment van het onderzoek. Juist omdat je de eerste maanden na de hsg vruchtbaarder bent, moet je proberen om dan ook zwanger te raken lijkt mij! Mijn gynaecoloog raadde mij aan om ook deze maand clomid te gebruiken (dit slik ik al een tijdje) en ik neem aan dat hij dit niet zegt als ik deze maand niet zwanger mag raken.. toch????

Hebben jullie trouwens pijnstillers van te voren ingenomen? Las dit in een folder op internet.

groetjes

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194127 Quote

Hoi Malletje,

allereerst wordt een HSG gedaan in de eerste helft van de cyclus, voor de eisprong. Je moet dan, meestal, op de eerste dag van je menstruatie bellen voor eenafspraak, je kan dan dus niet zwanger zijn!
    En het is waar dat ze zeggen dat je daarna vruchtbaarder bent omdat de HSG "reinigt".Maar ze zeggen niet voor niets dat je de rontgenkamer niet in mag als je zwanger bent (herinner mij een sticker op de deur). Maar volg het advies van je gyn.

En wat betreft het onderzoek, het is geen prettig onderzoek, het voelde bij mij als heftige menstruatiepijn. (wel op het verkeerde moment inde cyclus,dan) Maar de pijn is kort durend (bij de meesten) meestal maar 10 min. en binnen een uur voelde ik er al bijna niets meer van. Ik zou bijna willen zeggen duurde mijn maandelijks menstruatiepijn maar zo kort.

Ik hoop je toch een beetje gerustgesteld te hebben en maak je niet gek voor het onderzoek. Dat is het niet waard (ik heb me nl wel gek gemaakt janken boos etc maar achteraf vond ik het dat niet waard).
    Heel veel sterkte,

Groetjes Belle.

PS Vlinderjana, als jouw gyn niets over beschermd vrijen heeft gezegd zou ik me maar niet al te druk maken.

#3194129 Quote

hoi malletje,

spannend dat je eerdaags je hsg test krijgt.
    ik had tijdens de test wel pijn.
    het afklemmen van je baarmoedermond en het inspuiten is een naar gevoel.
    ik schrok van de pijn.
    maar eerlijk, deze trekt ook snel weer weg.
    ik had wel pijn medicatie in genomen, maar merkte weinig van de werking.
    elke vrouw reageerd anders.
    maar ga er van uit dat het vervelend is.
    dan kan het alleen maar mee vallen.
    en zorg dat je niet alleen naar huis hoeft.

idd. tijdens de test kan je beter niet zwanger zijn.
    maar wij doen juist de test omdat we NIET zwanger zijn.
    daarnaast doe je al de test na je menstruatie en voor je eisprong.
    dus geringe kans dat je tijdens de test zwanger bent.

wat ik me afvraag, is of je in dezelfde mnd,
    dus zeg 2week na je test, wel zwanger mag raken.
    die rommel kan toch wat langer in de lichaam achter blijven.

groetjes.

#3194156 Quote

Hallo Jana

ik lees dat je de hsg achter de rug hebt ondertussen! Da's mooi! Was de uitslag goed? Vast wel!
    Volgens mij zijn de 'professionele meningen'   echt verdeeld over het onderwerp zwanger in dezelfde maand als de hsg zeg!! Mijn gyn drukte me op het hart vooral NIET te proberen zwanger te worden na de hsg, met het oog op de contrastvloeistof die nog in je baarmoederstreek zou kunnen zitten…. Maar zo te lezen zijn er ook gyns die juist zeggen dat je meer kans hebt op een zwangerschap en er dus voor moet gaan… In dat geval heb ik een kans(je) gemist, haha. Jij niet, dus wie weet is het wel gelukt! Zal voor je duimen ;   )
    Liefs, Maan

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen