Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420427 Eerste Menopur Injectie Gezet

• Auteur

Hoi hoi,

Vandaag mijn eerste echo na start ivf. Alles zag er goed uit, rustige eierstokken en een rustige baarmoeder…
    Mocht dus gaan spuiten, even iemand mee laten kijken. Ik kan namelijk zelf wel andere mensen prikken maar jezelf prikken is toch even heel wat anders. Het  ging allemaal goed,  en het is me ook echt mee gevallen.

Volgende week donderdag weer een echo om te kijken hoe rustig mijn eierstokken dan nog zijn….

Groetjes,

Sanne  

#3194160 Quote

Hee Sanne,

Bedankt voor je berichtje op mijn weblog! Leuk hoor!
    Wat is menopur precies? Ik spuit dit namelijk niet. Ik ben begonnen met puregon en maandag komt daar olgalutran bij. De eierstokken rammelen vandaag weer flink. Stom gedoe! Nou jaaaaaaaaaaaaaa we moeten er even doorheen he!

lfs ing

#3194177 Quote

Hoi Inge,

Menopur is volgens mij wel een beetje overeenkomstig met puregon. Ik heb eerst twee weken Synarel neusspray gebruikt wat er voor zorgt dat je geen eigen cyclus begint en dus in de overgang raakt. Nu met Menopur begonnen en dat stimuleert je eierstokken zodat meerdere follikels zich gaan rijpen. Ik denk dat puregon dat ook doet toch?   Ik kreeg vanuit het ziekenhuis een standaard behandelschema mee en daar staan Gonal F, Menopur en Puregon in het zelfde rijtje en is bij mij gekozen voor menopur. Waarom weet ik ook niet. Ook ga ik nu nog steeds door met de neusspray en waarom dat is begrijp ik geloof ik niet moet ik maar eens navragen. Maar jij moet vanaf maandag nog met iets anders beginnen? Waar is dat dan voor?
    Ik heb af en toe nog wat pijntjes in de buik maar ik moet zeggen dat het de eerste dag het "pijnlijkst" was, maar goed dat hebben we er allemaal voor over toch?
    Nou succes nog verder en veel plezier met je nieuwe aankoop. Ik zou niks anders meer aandoen want wie weet kan je over een paar maanden niet meer in je mooie nieuw rokje. Dus er nu maar van genieten!!!

Liefs,

Sanne

#3194181 Quote

AHA! Weer wat geleerd. Ik krijg er morgen orgalutran bij. Dit  moet een eisprong voorkomen. Puregon stimuleert inderdaad de groei van follikels en orgalutran zorgt ervoor dat ze niet springen. Ben benieuwd  wat die 2 medicijnen samen voor mijn humeur gaat betekenen hahahaha!
    x ing  

#3194185 Quote

Hoi Inge,

Dat humeur ja, daar was ik tot nu toe nog het meest bang voor. Is zo vervelend voor de omgeving en vooral voor mijn mannetje als hij niks goed kan doen en ik alleen met een chagerijnig hoofd rondloop. Gelukkig valt dat nu allemaal nog mee. Heb eigenlijk nog nergens last van… Hopen dat het zo blijft.
    Hopelijk doet jou medicijncocktail (weer eens wat anders dan een alcoholische versnapering) jou alleen maar goed en wordt je er niet humeurig van…

Groetjes,

Sanne

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen