Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420428 Help Paniek Wat Nu

• Auteur

Misschien ben ik wel gewoon heel dom maar ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is.

Ik heb met mijn zorgverzekering gesproken. En die zeiden dat IUI gelijk wordt gesteld aan IVF. Dat betekent dat alleen de 2 en 3 behandeling vergoed worden. Klinkt mij nog al vreemd in de oren omdat IVF toch even heel anders is dan IUI. Als je kijkt naar de kosten zou je dus eerst IVF moeten doen (omdat deze behandeling duurder is toch?) en dan pas IUI, dit lijkt mij nl  goedkoper is.

Ik snap het niet meer hoor. Het meisje had het nog nagevraagd maar dit was echt wat eruit kwam. Ik kon verder door de tranen niet meer in discussie. Je kan ook niet zelf kiezen wat je vergoed wil hebben (had ik nog over gehad)

Mijn vraag hoe is dit bij jullie.

Groetjes Belle

ps ben verzekerd bij NN

#3194136 Quote

Hoi Belle,

Nou wat een raar verhaal zeg dat ze jou vertellen. Ik ben zelf ook verzekerd bij NN (wel in collectief via mijn werk) en heb ook een aanvullende verzekering en voor ons wordt IUI volledig vergoed en mocht het nodig zijn dan IVF ook volledig (1 uit aanvullend en 2 en 3 uit basis of net andersom). Heb je zelf je polis ook, in de polisvoorwaarden die ik heb daar staat het heel duidelijk in uitgelegd, wat wel en niet voor vergoeding in aanmerking komt.
    Als je je polisvoorwaarden nu niet hebt, wellicht een idee om ze op te vragen en het zelf even rustig en goed door te lezen. Bij de telefoon daar zitten ook maar mensen en met name in het web van IUI/IVF kan ik me voorstellen dat ze de grensen niet helder op hun netvlies hebben (zou niet moeten overigens hoor!!).
    Kan me voorstellen dat je nu even flink van de kaart bent door je telefoontje. Alsof het allemaal al niet erg genoeg is hoeveel moeite je voor een kindje moet doen, krijg je ook dit er nog bij.
    Oh wat me ook nog te binnen schiet, kan het zo  zijn dat je  een eigen bijdrage voor hormonen hebt, ik weet zo niet 1,2,3 meer of jij IUI met hormonen zou doen/doet.

Nou meid succes en als je nog meer vragen hebt laat het gerust weten he!!

Kop op.
    LIefs Scorpy

#3194145 Quote

Hoi Belle,

Volgens mij heb je zo'n domme doos aan de lijn gehad die niets weet.
    Voor zover ik weet valt IUI gewoon onder het basispakket en wordt het gewoon aan iedereen vergoed. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het niet betaald kreeg!

Gr. Astrid

#3194146 Quote

Dank jullie wel voor de lieve reacties.
    Moet het idd maar eens goed uitzoeken.Mijn mannetje doet de admin. bij ons hij weet waar de voorwaarden liggen.

Voel me al weer wat rustiger, heel erg bedankt voor het meeleven.

liefs Belle

#3194148 Quote

Op http://www.freya.nl kun je ook dingen lezen over verzekeringen. Misschien heb je daar ook wat aan.
    Ik doe dan geen IUI, maar volgens mij wordt dat denk ik gewoon altijd vergoed…Misschien dat je met bepaalde hormonen wat bij moet betalen, maar dat valt misschien ook wel mee.
    Volgend jaar veranderen er wel een aantal dingen.

#3194151 Quote

Ik denk inderdaad dat je een domme gans aan de lijn hebt gehad want dit kan niet kloppen. Kijk gewoon even in je voorwaarden (of vraag die op als je ze niet hebt) want daar staat het letterlijk in.
    gr.Ing

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen