Hoi Famke,
Is altijd schrikken als je zo'n bericht hoor. Je houdt er in je achterhoofd rekening mee, maar als het dan zwart op wit staat, is het meteen zo zeker.
Wij zijn nu 2 jaar bezig voor ons 1ste kindje waarvan 1 jaar in de MM. Mijn mannetje heeft ook slecht zaad. De 1ste keer zat hij onder de 1 miljoen goede zaadjes, na bewerking. Ik heb alle onderzoeken gehad met als afsluiter een kijkoperatie, en met mij was gelukkig alles goed. Mijn man moest na de 1ste keer weer een potje inleveren, dat was toen iets beter, maar was nog SUPER slecht, 1,5 miljoen na bewerking. Mijn man is eigenlijk nooit verder onderzocht, was niet nodig zeiden ze (???)
Bij ons in het zh mag je voor IUI boven de 1 miljoen.
Dus wij gingen in maart met IUI beginnen.
Om de kansen wat te verhogen moest ik hormonen gaan spuiten, Decapeptyl, Puregon en Pregnyl. Na de inseminatie 2 wkn Progestan bolletjes.
Bij de 1ste IUI had mijn man 3,5 miljoen goede zaadjes na bewerking (stelt nog niks voor, maar wij waren er super blij mee, zoveel had hij nog nooit gehad). En ja hoor, ik werd hardstikke ZWANGER (het kan dus wel he, met prut
). Maar werd helaas een miskraam met 7 wkn
.
IUI nr 2 en 3 zijn helaas mislukt. De score van het zaad schommelde telkens tussen de 2 en 3 miljoen.
Mijn man slikt iedere dag zink en foliumzuur tabl, doet ook rustig aan met alcohol en let op de andere dingen die Marielle ook opschreef.
Het kan ook zo zijn dat de kwaliteit van je mans zaad straks wel gewoon goed is, het hangt van zoveel factoren af. Het is echt een moment opname.
Heel veel succes, en blijf er goed over praten samen.
Kruimel