Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420437 De Uitslag

• Auteur

Hoi meiden,

Ik heb 2 weken geleden een HSG gehad, wat er op het eerste gezicht goed uit zag (geen verstoppping) en we hebben een zaadonderzoek en bloedonderzoek gehad….en…vandaag krijgen we de uitslag……ben zoooooo benieuwd en tegelijker tijd ook zoooooooooo zenuwachtig…..
    Hoop dat het allemaal goed is….en zo niet dan weten we eindelijk waar we aan toe zijn
    toch?
    Ik laat het nog wel horen oke?
    Willen jullie voor me duimen????

Alvast  reuze bedankt!

Liefs Famke

#3194193 Quote

meid ik duim voor je .
    heel veel succes

liefs wilma

#3194198 Quote

En Famke, is het meegevallen…..?
    Ik hoop van wel hoor…..
    Ik ben nu denk ik te laat om te duimen, kom ook lekker met mijn kont van achter….
    Groetjes!!!!

#3194204 Quote

En Famke?? Hoe is het gegaan?
    Ik ben ook te laat om te duimen voor je…maar ik hoop van harte dat de uitslag 100% is meegevallen! Laat je het ons weten?

Liefs Linnepinnie

#3194210 Quote

Hee Famke!

SUCCES HE!
    Ik ben benieuwd naar de uitslag!
    gr.Ing

#3194211 Quote

Hoi meiden,

Helaas hebben we geen goed bericht gehad (en ik had al zón voorgevoel).
    Mijn HSG zag er goed uit, geen afwijkingen en mijn bloed was ook prima in orde alleen bij mijn mannetje was het  niet goed.
    Hij heeft een hele slechte zaadkwaliteit en ook nog eens heel langzaam, oh moest je dat gezichtje zien…….we vinden het allebei zo rot.
    Maar we zijn niet de enigen hè meiden, daarom zijn we hier op dit forum.
    We moeten elkaar steunen!!!!!
    De volgende stap is nu nogmaals een zaadonderzoek, omdat het maar een moment opname is, dus het kan heel goed, dat het volgend keer anders is zei de gyn.
    (moe zijn, drukte en stress etc heeft heel veel invloed op het zaad en daarbij is mijn man ook nog eens kok, dus een warmtebron en dat ook geen goed en laatste tijd alleen maar moe).
    En als het bij een volgend zaad onderzoek  weer slecht zou zijn gaan we verder kijken.
    Wat zijn nou precies de mogelijkheden, want ik lees hier zoveel en aangezien wij aan het begin staan????

Tevens is het bij mij wel goed, alleen heb ik een erg lange cyclus, dus waarsch. moet ik later toch ook aan de hormonen…….maar eerst trouwen in januari en meiden geloof me…..ik heb daar nog nooit zo enorm naar uit gekeken als vandaag.
    Hieruit haal ik weer energie en mijn mannetje ook gelukkig!!

Ik denk dat we maar proberen het even te laten rusten en ik ben zo ontzettend blij met jullie, ik maar ook velen van jullie halen hier heel veel steun uit (volgens mij)

Succes allemaal en ik denk aan iedereen waarbij het niet vanzelf gaat! Zet hem op hè, vergeet nooit dat je niet alleen bent!!!!!

Ik hoop dat jullie me nog iets meer kunnen vertellen over de volgende stappen in de medische molen.

Heel erg dankjewel!
    Famke

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194243 Quote

Meiden ontzettend bedankt voor jullie lieve reacties! Doet me enorm goed!
    Echt soms wordt ik daar zo emotioneel van!  
    Ik weet weer heel wat meer. Je krijgt dan tijdens zón gesprek zoveel informatie, dat als ik dan thuis kom het niet meer zo goed weet.

Linnepienne wat een schattig plaatje!

En uh…..onze bruiloft wordt denk ik heel romantisch……we gaan trouwen in Salzburg (Oostenrijk) met onze familie en beste vrienden…..mooi hè?
    Heeeeeeeeeeeeeeelllll veel succes allemaal en we houden elkaar op de hoogte en steunen elkaar hoor!!!!!
    En vooral belangrijk……..we moeten er in blijven geloven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een dikke knuffel,
    Famke

#3194220 Quote

Hoi Famke,

Is altijd schrikken als je zo'n bericht hoor. Je houdt er in je achterhoofd rekening mee, maar als het dan zwart op wit staat, is het meteen zo zeker.

Wij zijn  nu 2 jaar bezig voor ons 1ste kindje waarvan 1 jaar in de MM. Mijn mannetje heeft ook slecht zaad. De 1ste keer zat hij onder de 1 miljoen goede zaadjes, na bewerking.  Ik heb alle onderzoeken gehad met als afsluiter een kijkoperatie, en met mij was gelukkig alles goed. Mijn man moest na de 1ste keer weer een potje inleveren, dat was toen iets beter, maar was nog SUPER slecht, 1,5 miljoen na bewerking. Mijn man is eigenlijk nooit verder onderzocht, was niet nodig zeiden ze (???)
    Bij ons in het zh mag je voor IUI boven de 1 miljoen.
    Dus wij gingen in maart met IUI beginnen.
    Om de kansen wat te verhogen moest ik hormonen gaan spuiten, Decapeptyl, Puregon en Pregnyl. Na de inseminatie 2 wkn Progestan bolletjes.
    Bij de 1ste IUI had mijn man 3,5 miljoen goede zaadjes na bewerking (stelt nog niks voor, maar wij waren er super blij mee, zoveel had hij nog nooit gehad). En ja hoor, ik werd hardstikke ZWANGER (het kan dus wel he, met prut). Maar werd helaas een miskraam met 7 wkn.
    IUI nr 2 en 3 zijn helaas mislukt. De score van het zaad schommelde telkens tussen de 2 en 3 miljoen.

Mijn man slikt iedere dag  zink en foliumzuur tabl, doet ook rustig aan met alcohol en let op de andere dingen die Marielle ook opschreef.

Het kan ook zo zijn dat de kwaliteit van je mans zaad straks wel gewoon goed is, het hangt van zoveel factoren af. Het is echt een moment opname.

Heel veel succes, en blijf er goed over praten samen.

Kruimel

#3194221 Quote

hoi,

wat een vervelend bericht zeg bah

wij hebben ook verschillende zaad onderzoeken gehad en bleek dat het ook niet helemaal in orde was.
    zat net onder het gemiddelde zeg maar.
    maar zoals  de arts zegt het is een moment opnamen
    wat bij ons hielp was:

zo wie zo stoppen met roken     dat helpt echt enorm
    geen alcohol
    en de onthoudings dagen er tussen.

toen weer een zaad onderzoek en ja hoor het was een stuk beter zat nu op het gemiddelde dus dat was positief .
    (gelukkig want ik heb pcos dus dan was het nog moeilijker geweest)

ik wens je heel veel succes verder en hoop dat je er iets aan hebt

groetjes moekje

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen