Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420444 Christen En Ivf

• Auteur

hallo

zijn er hier misschien meer christenen die met ivf bezig zijn???   zo ja hoe gaan jullie hier mee om???
    het lijkt me fijn om vragen en zo te delen met andere christenen.

gr wilma

#3194248 Quote

Hallo Wilma,

ik ben ook een christen en nee ik ben niet met ivf bezig maar wel gaan wij nu voor ki. wij vinden dat ook god ervoor heeft gezorgt dat deze middelen zijn uitgevonden om je alsnog te kunnen voortplanten dus je kan het gerust doen. de broer van mijn man hebben icsi gedaan en vonden het een zegen dat dat er was maar het mocht bij hun niet baten en nu zijn ze sinds januari dit jaar de gelukkige ouders van een dochtertje die ze hebben geadopteerd in taiwan. God biedt deze mogelijkheden aan maak daar dan ook gebruik van. Ik wens je heel veel succes en hoop dat je gauw zwanger mag raken.

gr. linda

#3194278 Quote

hi wilma,

Ik ben ook christen en heb vorig jaar ivf gedaan. Ik ben heel blij dat ik in deze tijd ben geboren zodat we gebruik kunnen maken van de huidige behandelingen zoals ivf. Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat we uiteindelijk ivf hebben gedaan en niet icsi (besloten ze op de dag van de punctie) omdat dan de natuur bepaald welk zaadje in welk eitje gaat. Maar ik geloof ook in voorbestemming dus hoe de bevruchting heeft plaatsgevonden is dan ook voorbestemd. Ik heb mij daar vorig jaar niet druk overgemaakt, was al veel te blij dat we een kans kregen om ouders te worden!

gr
    Marielle

#3194286 Quote

hoi meiden

ja zo denken mijn man en ik er ook over.   maar toch ga ik denken van wat God's plan met ons is. Maar we vertrouwen er ook op dat als God 's plan is dat we kinderloos blijven Hij de ivf niet zal doen slagen. We zijn ook erg dankbaar dat we deze mogelijkheid nog hebben en we gaan er ook voor.
    we denken wel eens dat we op de proef gesteld worden
    zo van denk er om kinderen krijgen is niet iets vanzelf sprekends.
    een kind krijgen is een groot wonder.

liefs wilma

#3194287 Quote

Een kind mogen ontvangen is echt een wonder. Wij hadden ons ook ingeschreven voor een adoptiekindje. Als we niet zelf een kind mochten ontvangen dan hadden we graag een andermans kindje in alle liefde willen opvoeden. Na de geboorte van onze dochter hebben we ons weer uitgeschreven omdat we weten hoelang de wachtlijst is en dat er genoeg mensen zijn die zelf nog geen kinderen hebben(we hebben zelf ook vrienden waarbij het nog steeds niet wil lukken en die willen adopteren)
    Ik heb uit mijn geloof erg veel kracht kunnen halen toen het zwanger worden niet lukte, hopelijk putten jullie daar ook veel kracht uit.

veel liefs
    Marielle

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen