Hoi Linda,
De Pregnyl lijkt enger dan het is.. Ga je 'm zelf zetten of doet iemand anders het voor je? Als je het niet zelf durft kan je geloof ik ook langs de eerste hulp of iets met je huisarts regelen.
De spuit zelf is echt een injectienaald, je moet 'm zelf in elkaar zetten maar dat is niet moeilijk, ze kunnen het ook in het ziekenhuis voor je doen tegen de tijd dat je 'm nodig hebt. Het is een heel dun naaldje, je voelt er niets van. Ik geloof dat mensen met suikerziekte een prikpen gebruiken? Dat is wel een beetje anders, maar de naald is wel hetzelfde.
Geloof me: ik ben de grootste nerd ter wereld op het gebied van injecties, ik viel al flauw als ik injecties op tv zag. En nu zet ik dagelijks bij mezelf prikken, Menopur en dus ook Pregnyl 1 keer per maand. Zo zie je maar weer: je bent sterker dan je denkt!
Ik zet al mijn spuiten in mijn dijbeen, lees dat veel dames het in hun buik doen maar dat vind ik veel griezeliger. En voor de uitkomst schijnt het niet uit te maken.
Je krijgt alles nog netjes te horen in het ziekenhuis hoor, en je krijgt een folder mee naar huis.
Maak je daar dus maar geen zorgen over!
Heel veel succes deze ronde!
Groeten, Saartje