Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420450 Folikelmeting Na 1 Week Menopur Bij Eerste Ivf Poging

• Auteur

Hallo meiden,

Nou vandaag weer voor een echo naar de gyn. Was nogal nerveus…
    Eerst de rechterkant daar was niks te zien alleen een paar kleine blaasjes waar ze niks mee kunnen. De moed zakte natuurlijk al in mijn schoenen en dacht oke de dubbele dosis dan maar. Toen links gekeken en daar zag ik er al een paar zitten, maar ik zag er eigenlijk maar twee duidelijk. De gyn nog even terug naar rechts nee hoor echt niks te zien. Toen weer naar links. Zei hij ja we zien natuurlijk het liefst dat er aan twee kanten folikels groeien… Ik dacht laat ik dan toch maar even vragen hoeveel hij er dan rechts ziet. Hij zag er zo al 5 van zo ´n 15 / 16 mm en nog een paar kleintjes. Niet een enorme oogst, maar ik was toch wel tevreden. Nu zaterdag nog een keer voor een echo en dan waarschijnlijk maandag de punctie. Spannend hoor allemaal!!!!

Groetjes,

Sanne

#3194282 Quote

Hi Sanne, wat spannend zeg! Heb je last van de bijwerkingen van de hormonen. Ik vind het echt allemaal zo spannend, het is momenteel Jantje lacht en Jantje huilt. Aan de enen kant zie ik als een berg tegen de IVF op, aan de andere kant ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar hoe het allemaal ingevuld gaat worden.

Heb jij in eerste instantie ook pufjes moeten gebruiken om in een soort overgang te komen? En heb je een vaste gynaecoloog in Rotterdam? Wij hebben een intake gesprek met dr. van der Weiden, heb hem ook gehad voor de laatste IUI en wij vonden hem erg aardig.

Tot horens,

Gr. Pleun

#3194288 Quote

Hoi Pleun,

Ik heb niet echt een vaste gyn. Het ligt er maar net aan wie er de dag dat je moet komen de echo's doet en er is volgens mij ook een vast rooster voor wie de punctie doet. Ach maakt uiteindelijk ook niet uit wie het doet als het maar gebeurt toch?

Ik ben inderdaad ook begonnen met synarel pufjes. Hier heb ik helemaal geen last van gehad de smaak van die spray wanneer het achter in je keel loopt is alleen niet zo lekker, maar goed. Nu dan spuiten met menopur ook daar heb ik geen last van. Voor mij valt tot nu toe de  eerste poging mee, maar dan heb ik natuurlijk nog geen punctie gehad. Heb wel eerder een HSG gehad en die was erg pijnlijk ivm verstopte eileider, Dr. Alberda dacht dat de punktie waarschijnlijk mee zou vallen dus ik ben  benieuwd…

Groetjes,

Sanne

#3194293 Quote

Hoi Sanne,

Nou met die eitjes van ons gaat het niet echt vlekkeloos he! Maargoed jij hebt tenminste nog 5 geschikte exemplaren en dat is gewoon GOED NIEUWS!! Ik hoop dat het er bij mij ook beter uitziet zaterdag! Dan hebben wij ook de 2e echo! We lopen dus weer gelijk!
    Succes weer!
    x ing

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen