Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420453 Indy

• Auteur

Hoi Indy,

Hoe is het met je?
    Ik las dat jullie gisteren de info-avond gehad hebben. Ben je wat wijzer geworden, en hoe ziet de rest van de planning er uit?
    Zoals je weet hebben wij inmiddels de overstap gemaakt. Over twee weken hebben we een afspraak, dan krijgen we uitslagen van alle onderzoeken te horen en gaan we bespreken welke behandeling er gedaan gaat worden. Spannend dus!

Groetjes Astrid

#3194325 Quote

Hé Astrid,

We zijn niet echte mailers jij en ik hé..hahahaha Lang ook niets meer van jou gehoord. Maar wel lief dat je aan me gedacht hebt.
    We staan inderdaad op de wachtlijst voor ivf en hebben afgelopen woensdag de info avond gehad. Was toch wel fijn, maar van heeel veel dingen was ik toch wel al op de hoogte. We waren met ongeveer 13 andere koppels. Toch wel een onwennig idee. Gisteren kreeg ik dus opeens een brief dat we op 15 november ons laatste gesprek hebben vóór we echt gaan starten. Hier wordt uitgelegd welke medicatie we gaan gebruiken, hoe we moeten injecteren, hoe de procedure er voor ons uit gaat zien en nog wat onderzoekjes. Welke onderzoekjes precies weet ik niet, een paar weken geleden hebben we wel al bloed moeten laten onderzoeken. We zullen zien. Tijdens de intake vertelde de arts dat ik eerst waarschijnlijk 3 weken aan de pil zou moeten om mijn eileiders te laten rusten en pas daarna zouden we kunnen starten. Ik vind het echt vreselijk spannend en ook wel eng maar heb er ook wel veel zin in om nog eens stappen te ondernemen die onze grootste wens hopelijk doet vervullen.
    Hoe gaat het met jou? Bevalt het nieuwe ziekenhuis wel een beetje en heb je er nu wel vertrouwen in? Wel spannend inderdaad wat de uitslagen zeggen van jullie onderzoeken. En dan duren twee weken toch wel lang hé?

Belh!! Ik krijg er af en toe ook wat van..al dat wachten. Maar het zal wel ergens goed voor zijn toch? We houden (zoals altijd de moed er in).

Liefs van Indy en ik hoop ook snel weer van je te horen.

#3194330 Quote

Hoi Indy,

Ik breek even in op jullie gesprekje. Ik zag op de lijst van Inge dat wij allebei in het AZM zitten. Die onderzoekjes waar ze het over hadden is een inwendige echo. Even om te kijken of alles goed is.
    Ook hadden ze weer een aantal vragen over ziektes in de familie enz. Daarna met de verpleegkundige een gesprek over het spuiten en hoe je dat moet doen. Dan zal zij met jullie een tijdschema plannen. En krijg je een recept mee naar huis.

Veel succes en misschien komen we elkaar toevallig (terwijl we het niet weten) tegen in het ziekenhuis.

Fijn weekend

Liefs
    Nicole

#3194333 Quote

Hallo Nicole,

Bedankt voor je info en ik zag inderdaad dat je ook bij het AZM bent. Wel een gek idee dat je elkaar via het forum berichtjes schrijft en als je elkaar "toevallig" tegenkomt je elkaar niet kent.
    Ik zag op het lijstje dat jullie 2nov starten. Dat komt nu wel aardig dichtbij. Hoelang heb je de pil moeten slikken voor je echt begon zeg maar?

En waar komen jullie precies vandaan? We komen zelf uit Nuth.

Nogmaals heel erg bedankt voor je info en ook nog een heel fijn weekend. Het zonnetje schijnt, dus dat moet wel goed komen toch?

Liefs Indy

#3194357 Quote

Hé Indy,

Inderdaad dat wachten… om gek van te worden!!!
    Ik ben nog niet heel veel in het nieuwe ziekenhuis geweest, één keer voor een gesprek, één keer voor een uitgebreid bloedonderzoek (negen buisjes, ik dacht dat mijn arm er af ging vallen!) en afgelopen week hebben manlief en ik zijn opbrengst in mogen leveren voor onderzoek (blijft dat toch iets raars vinden, sta je daar met je potje; eh, hallo, ik kom wat inleveren…).
    Doordat het bloedonderzoek zo uitgebreid is, moesten we dus zes weken wachten waarvan er nu vier voorbij zijn. Maar 'onze' arts is een super aardige vrouw waar ik (we)een heel goed gevoel bij heb(ben). Ze gaf meteen al aan dat ze me niet nog eens naar huis zou sturen met 'we kijke'n wel' omdat ik inmiddels al ruim 3,5 jaar bezig ben en nog niet eens een fatsoenlijke eisprong heb gehad. Kunnen ze direct iets aanwijzen als oorzaak, dan gaan ze dat behandelen. Zo niet, dan wordt het IVF. Aan de ene kant hoop ik op dat laatste, maar aan de andere kant is het ook meteen het laatste wat ze doen dus dat vind ik ook wel weer een eng idee.

We moeten dus gewoon afwachten nu op het gesprek.
    Voor jou gaat het stiekem toch wel opschieten! Spannend hoor.

Enne, nee, ik ben inderdaad niet zo'n actieve forummer. Ik lees wel vaak, maar post niet echt regelmatig. Maar goed ik had de laatste maanden dan ook niet echt iets te melden helaas…

We houden elkaar op de hoogte, en succes met alle hormonen etc.!!!

Liefs Astrid

#3194359 Quote

Hoi Indy,

Ik ben vanaf vorige week vrijdag begonnen met de pil. De 3e dag van mijn menstruatie. Toen moest ik bellen en hebben ze ons ingepland. Nu moet ik 5 november de laatste pil slikken en op 2 november dan de 1e spuit zetten. 14 november moeten we dan terug om te kijken of het goed is gegaan en dan moeten we nog iets bijspuiten. Ben even de naam vergeten.

Wij komen uit Heerlen.

Groetjes
    Nicole

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194370 Quote

Hoi Indy,

Wil toch nog even iets delen.
    Wat zit mijn lichaam toch raar in elkaar!
    Vanaf november 2005 al geen eisprong meer gehad.
    In augustus j.l. werd ik spontaan ongesteld, en erg heftig ook. Nu vanmiddag, 67 dagen verder, word ik opnieuw erg heftig ongesteld. Word wel erg onzeker van al die rare sprongen die mijn lijf maakt. Betekent dit nu dat ik ook een eisprong gehad heb? Al die onzekerheden ik word er gek van!!!

Liefs Astrid

#3194393 Quote

Hé Astrid en Nicole,

Astrid: wat zit een lichaam toch raar in elkaar ….maar in jou geval is dat toch super postitief toch? Het lijkt er toch verdacht veel op dat je een eisprong hebt gehad. Super toch? Ben eens benieuwd hoe dat gaat aflopen en wat je uitslagen je vertellen in het ziekenhuis. Houd me op de hoogte.

Nicole: wat grappig dat je uit heerlen komt. Dat is dus echt maar een paar km van elkaar vandaan.
    Hoe lang moet je nu de pil slikken in totaal (2 of 3 weken?) Krijg je nu 14 november dan ook je eerste echo? Ben eens benieuwd of we eindelijk dit jaar ook eens besmet worden met het "zwangerschapsvirus".

Groetjes Indy

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen