420454 Wanhoop
-
AuteurBerichten
-
hallo allemaal
ik ben een tijdje niet geweest om niet echt bezig te zijn met zwanger te worden.
maar hier ben ik weer. we zijn nu 3 jaar bezig en lopen nu een jaar in het ziekenhuis.
en nog steeds niks opgeschoten. na een inwendige ego waar alles oke was ben ik voor een half jaar naar huis gestuurd. nu is er in de afgelopen 5 maanden van alles gebeurd.
ons nichtje raakte zwanger en vertelde dat even door de tel. heeft helaas een miskraam gehad. vindt dit verschrikkelijk. ook overleed me opa waar ik een hele sterke band mee had. en nu kreeg ik gisteren te horen dat ons nichtje weer zwanger is. ik ben harstike blij voor haar maar het doet me zo veel pijn en verdriet. dat zij zo zwanger is en het bij ons niet wil lukken. ik weet me al twee dagen geen raad met me eigen emoties ik blijf maar huilen en begrijp het niet. voel me echt kut hier door. zei vandaag tegen me man ik ben niet geschikt om kinderen te krijgen. zo voel ik me dat ik een nietsnut ben.nu vraag ik me af of er meer zijn met die gevoelens. en ja ik ben me verhaal kwijt.en dat lucht lekker op.
groetjes janette27
Hee meissie,
Kop op hoor!!!!!! Het komt echt een keer goed ECHT WAAR!! Het komt alleen zoals het komt dus probeer er rust in te vinden hoe moeilijk het ook is! Wij zijn de enige in onze familie zonder kindjes en ik ben notabene de oudste kleindochter! Maargoed meis…moeder natuur kunnen we niet sturen dus we kunnen niets anders doen dan te proberen ons leven zo normaal mogelijk te leiden. Er worden aan de lopende band kindjes geboren om ons heen en dat moeten we een plekje geven anders hebben we geen leven.
Na 4 jaar tobben, een operatie, miskraam, 6 iui's en nu de eerste ivf ben ik erachter dat er maar 1 manier is om te overleven en dat is door te LEVEN!!
Kop op dus en geniet van wat je wel hebt!!
x inghoi meis,
ik weet precies wat je voelt, mijn schoonzusje is ook 'zomaar' zwanger geworden, en die vind dat ook gewoon heel normaal.
ze had zelfs de hele baby uitzet al op zolder staan.
dat heeft me zoveel pijn gedaan, hoe kun je nou denken dat je zomaar even zwanger word, wij weten wel beter! toch.
en het is niet zo dat je het haar niet gunt, maar zelf wil je het ook heel graag, en vind je dat je ook een kindje verdient.
je moet niet denken dat je er niet geschikt voor bent of dat het niet voor je is weggelegd, dat kan je best zo voelen maar dat is natuurlijk niet zo.
het is idd soms heel moeilijk maar je moet toch verder, en uiteindelijk is er ook voor jou voor mij en voor alle andere meiden op dit forum een kindje.
blijf positief, hoe moeilijk het soms ook is.
kus marieke.hoi janette,
ik heb net je verhaal gelezen en kan je gevoel heel erg goed snappen.
wij zijn nu 3 jaar bezig en ook iedereen om me heen is zwanger .of al bevallen
echt vreselijk
dan denk je af en toe ook nog van "volgens mij zijn wij de enige bij wie het niet zomaar gaat" athans dat is heel lang mijn gevoel geweest.
heb 3 buurvrouwen die zwanger zijn 1 is inmiddels bevallen mijn zus is over 3 weken uitgeteld en mijn schoonzusje is nu voor de 3de keer zwanger in 1 jaar tijd.
waar ik trouwens ook erg mijn vraagtekens bij zet maar goed dat is weer een heel apart verhaal ( ga ik je niet mee lastig vallen).
dus snap het heel goed en tuurlijk gun je het iedereen maar jezelf nog meer dat is gewoon zo. je wacht al zo lang toch?
ik heb ook zoveel gehuilt en nog steeds vaak hoor en dat is helemaal niet erg dan ben je het ff lekker kwijt
maar je moet echt niet gaan denken dat het niet voor je is weggelegt want dat is het zeker wel anders had je er nu niet zoveel voor over gehad.
je moet niet aan jezelf gaan twijfelen en je vast houden aan de mooie leuke dingen.ik wens je heel veel succes en wil je even laten weten dat je niet de enige bent want er zijn er heel veel die je verdriet begrijpen
groetjes moekje
beste janette,
ik voel met je mee,
en begrijp je.wij zijn nu 1.5 jaar bezig en daarnaast tikt mijn biologische klok.
ik ben in de 30. en dat geeft extra druk.
iedereen in mijn omgeving heeft 1 of medere kinderen.
wij zijn de enigste zonder.
dat maakt het ook extra moeilijk,
denk aan die kinder verjaardagen, krijg er buikpijn van.
en al die verhalen over luiers en school….
als je in de stad bent lijk je alleen maar zwangeren te zien.
op tv. alleen maar baby reclames.
en ga je naar de gynecoloog,
dan zitten er om je heen alleen maar vrouwen met dikke buiken. BAHik heb ook regelmatig huilbuien.
en dat mag, dat lucht op.
ook hoef jij je niet schuldig te voelen dat je er van baalt dat het bij jou nog niet lukt, maar wel bij je nicht.
het is niet dat jij het haar niet gunt, ws in tegendeel na haar miskraam.
maar je wilt zelf zoooo graag.
en je moet er zo veel voor doen, terwijl een ander dan zegt. in 1x was het raak.
grrrrrr…..je staat niet alleen met je gevoel.
daarom zitten we op dit forum.
deel je gevoel, dat lucht op.groetjes, jana.
Hoi Janette,
Je bent helaas niet de enige die zich zo voelt.
Ik zit ook regelmatig te huilen en voel me depri, klote enz (mede door de hormonen) omdat er weer iemand zwanger is. WAAROM ZIJ WEL EN IK NIET!!!!!!!!!!!!!
En als iedereen nou eens op zou houden met het standaard zinnetje; ik had niet gedacht dat ik zo snel zwanger zou zijn. Alleen daar krijg ik al wurg neigingen van (sry
). Leuk voor degene hoor, maar ik heb niet de behoefde om dat iedere keer te moeten horen.
Soms heb ik ook echt het gevoel dat iedereen op de wereld gezegend wordt met kinderen, behalve wij. En als je dan op tv een stel ziet die zijn kind heeft mishandeld, vermoord of gedumpt, dan gaan bij mij echt de nekharen overeind staan. Waarom fokken zij maar in het rond, en krijgen wij niets. Wij kunnen het kind wel de liefde en zorg geven die het nodig heeft. En iedereen (die het niet weten van ons) maar vragen waarom wij nog geen kinderen hebben GENOMEN. Alsof je een catologes open kan trekken en een kind kan bestellen. Ach, we zijn pas 2 jaar bezig.
Hahahaha, zoals je leest word ik nu weer boos, hoezo gefrustreerd
. (Even tot 10 tellen, Kruimel
)
Bij helpt dit forum echt goed. Ik heb nog nooit van mijn leven op een forum geschreven, maar dit is voor mij echt een uitkomst.
Omdat het flink mijn leven beheerst, kan ik hier heel goed mijn ei kwijt. De meiden hier zitten allemaal in het zelfde schuitje, en snappen zo goed wat je dwars zit enzo. Meer dan de omgeving die het wel probeert maar die zelf niet in dit schuitje hebben gevaren dus het toch niet 100% begrijpen.Dus als je wat kwijt wil, maakt niet uit wat, gooi het er hier leker uit. Enne……jou tijd komt ook nog wel, zeker weten.
Kruimel
Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
hallo meiden
bedankt voor jullie lieve woorden. ik ben nu al wat rustiger dan gisteren. probeer nu met me man te gaan genieten. hebben gisteren ook gepraat en dingen afgesproken.
23 oktobergaan we weer naar het ziekenhuis. kijken wat ze gaan zeggen en waar we aan toe zijn. ik heb alleen ons nichtje nog niet gebeld dat gaat me nog niet lukken.
daar ben ik nog te emotioneel voor. me schoonmoeder heeft haar wel aangesproken dat ze ook mijn reactie moet begrijpen. hoop dat ze het begrijp. maar ik weet wel als wij een kleine krijgen dan word hij of zij heel erg verwent door opa en oma van allebei de kanten. zo ik heb weer een heel verhaal op gehangen. maar ga nu evn lekker ontspannen.groetjes janette
meid ik kan het me levendig voorstellen….
Om mij heen gebeurd er ook van alles….meiden die toen tegelijk met mij zwanger waren of later bevallen zijn hebben hun 2e al… en inderdaad waar ik me heel druk om kan maken dat het bij sommige stellen zomaar lukt…aan de lopende band (bwv) kinderen die daar mishandeld worden en wij die gewoon veel liefde en de juiste zorg kunnen geven…
Ok ik heb wel een gezonde dochter maar dat neemt mijn 2e kinderwens niet weg! Het steekt om te zien op het nieuws een baby van 3 mnd doodmishandeld is door haar/zijn eigen vader…
Iemand in mijn directe omgeving was onlangs zwanger maar door verschillende redenen hebben ze het kindje weggehaald……….wat deed dat zeer toen ik dat hoorde…
( de reden dat het mij pas werd verteld nadat alles achter de rug was was omdat het bij ons niet lukken wil voor een tweede)
ik snap je heel goed!
Ik wens jou en alle andere meiden heel veel sterkte!!!!!!!!!!!!!!!En wie weet wat de toekomst brengt!
-
AuteurBerichten
Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen