Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420455 Ha Meiden Vraagje

• Auteur

Hé meiden,
    Ik ben de laatste tijd hier niet vaak aanwezig om het toch allemaal een beetje van me af te zetten. we hebben ondertussen 2x een zaadonderzoek gehad en daaruit is gebleken dat de hoeveelheid goed is, maar dat ze te traag zijn. Kent iemand van jullie dit? en wat is jullie ervaring daarmee? Onze huisarts gaat overleggen met onze gynocoloog hierover want hij weet ook niet zo goed wat dat betekend. We gaan 7 november pas weer naar de gyn en ben toch wel wat zenuwachtig. Ook al zijn het geen leuke ervaringen die jullie misschien hebben, willen jullie ze toch met me delen?

Liefs Leah

#3194295 Quote

Hee Leah,

Spannende tijden dus voor jullie! De gyneacoloog zal wel meer duidelijkheid kunnen geven over het zaad!
    Ik zit nu een aantal jaren in de medische molen en hou dit bij op een weblog. Alles over onderzoeken, iui, ivf kun je daar lezen. Als je dus mee wil lezen en schrijven dan ben je van harte welkom!
    http://wensweb.web-log.nl/

lfs ing

#3194307 Quote

Hoi Leah,

Mijn man heeft ook slecht zaad, te weinig, te langzaam en te veel misvormde zaadjes.
    Bij mijn man is er niet onderzocht naar de oorzaak ervan. Ik heb wel alle onderzoeken gehad, met als afsluiter een kijkoperatie, en toen bleek dat bij mij wel alles goed zat, zijn we doorgegaan naar IUI.
    Bij ons in het ZH handhaven ze hiervoor een grens van 1 miljoen, na bewerking,  goede zaadjes. Mijn man zat na bewerking tussen de 1 en 3 miljoen goede zaadjes, niet zo veel dus.
    Ik ben er na de 1ste IUI wel zwanger van geworden (miskraam na 7 wkn), dus het kan wel. Er hoeft er maar 1 het licht te zien en door te zwemmen.

De score kan echt per keer verschillen, het hangt van zoveel factoren af.  Het kan zijn dat het zaad op dat moment in een dalletje zat, over een paar mnd kan de score opeens veel beter zijn.

Kruimel

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen