Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420467 Info Van Ervaren Ivfaposers Gewenst

• Auteur

Hallo meiden,

Nu er bij mij hooguit 2 follikels willen groeien ben ik even benieuwd wat de gebruikelijke opbrengst zoal is mbt het aantal eitjes wat in de follikels zit. Maw wie heeft er al eens een punctie gehad en hoeveel van de follikels bevatten toen eitjes? Gewoon eerlijk antwoord geven hoor ook als het geen geweldig nieuws is!
    Ik hoor het graag ff!
    x ing

#3194367 Quote

Hallo Inge,

In de periode dat wij bezig zijn geweest met ivf had ik bij mijn eerste poging ook maar twee eitjes. In eerste instantie wilden ze de behandeling niet door zetten. Omdat de kans er is dat er geen eitjes inzaten en daar de behandeling te intensief voor is. Toch zijn we door gegaan en hebben we het hele traject doorlopen en is er 1 eitje terug geplaatst.

Ik las je verdrietige bericht. Opeens word alle hoop onder je voeten vandaan gemaaid en durf je nergens meer op te rekenen en zie je de toekomst somber tegemoed. Heel erg logisch en begrijpelijk. Toch zul je merken hoe sterk je bent en zul je verbaasd zijn dat je je staande houd en de moed kunt opbrengen om door te gaan. Ondanks alle pijn en verdriet. Houd hoop!!!

Groeten pinklady

#3194384 Quote

Hoi Inge, Ik zag je berichtje en moest even reageren. Misschien ken je mij nog, ik was een hele tijd geleden onder naam 'Nic' op het forum aanwezig.
    We liepen toen volgens mij ook redelijk gelijk in de IUI's.
    Nu las ik dat je met IVF bent begonnen. Ik heb net mijn eerste poging achter de rug en het is gelukt!!!!!!! Ben nu 8 weken zwanger.

Even een antwoord op je vraag: Ik heb 3 weken lang de hormonen Gonal F moeten prikken, 150 EI. Dat is best lang, maar gelukkig groeiden er wel heel veel follikels.
    Bij de punctie hebben ze zeker 17 follikels weggeprikt en hadden we 11 eitjes overgehouden. Daarna bleek dat er maar 3 bevrucht waren (normaal wordt zo'n 60% bevrucht). Gelukkig zat er een topper bij, die ze dus hebben teruggeplaatst, en die heeft het tot nu  toe volgehouden.

Succes groetjes Nicc

#3194432 Quote

Hallo Inge,

Hier een reactie van een ervaren IVF-er. Ik zelf had bij de tweede behandeling 3 follikels, 3 eicellen en ook alle drie bevrucht.

Ik weet dat te veel follikels >15 niet goed  is  voor de kwaliteit van de eicellen.
    Er zijn ook mensen waar maar een eicel is gevonden en dat dat hun gouden embryo is geworden en zwanger zijn geraakt.

Zelf ben ik zwanger geraakt na de derde IVF en ben inmiddels ruim 24 weken zwanger.
    Dus laat je niet gek maken, je hebt er maar eentje nodig.

#3194438 Quote

Hee Fleur!
    Wat een superoppepper geef jij mij of eigenlijk gezegd ons! Ik heb je bericht net voorgelezen aan mijn man en we zijn heel blij om te horen dat het toch nog kan.
    Ik ben wel even heel erg benieuwd hoe oud jij bent en waarom jij maar 3 follikels had. Het schijnt namelijk voor een 32 jarige als ik nogal slecht te zijn als je op deze leeftijd maar 2 follikels hebt en dat dit iets zegt over de kwaliteit wat niet echt goed nieuws is dus….

Ik hoor het graag even van je!

lfs ing

#3194484 Quote

HOI Inge,

Wij hadden, denk ik, iets van 7 of 8 follikels. Daarin zaten 6 eitje en daarvan was 1 eitje nog niet rijp. Dus wij hadden 5 eitjes. Van de 5 zijn er 2 bevrucht (wat ik zelf toen niet veel vond). De ene is teruggeplaats en de ander is ingevroren. Je hebt maar 1 gouden ei nodig hoor want die ene die teruggeplaats is brabbelt nu de hele dag en is 4,5 maand oud.
    Mijn vriendin heeft nu 4 icsi pogingen gedaan en had telkens heel weinig eitjes (max 3 maar meestal maar 1 of 2) . En toch had ze elke x bevruchting en de 3e poging is ze zelfs zwanger geraakt  (helaas miskraam). Dus de hoop nog niet opgeven hoor!!  

Veel sterkte komende week!!!

liefs
    Marielle

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194485 Quote

Hoi Inge,

De 1e ivf had ik 13 eicellen waarvan er 12 goed waren 1tje is kapot gegaan en alle 12 waren ze bevrucht . Uiteindelijk is er 1 teruggeplaatst en zijn er 2 ingevroren die later ook allebei zijn teruggeplaatst (cryos).

Die getallen zeggen uiteindelijk heel weinig het gaat er echt maar om 1 en vaak bij ivf in eige cyclus zijn de scores uiteindelijk ook goed . Ik duim voor je voor een goed resultaat.

#3194502 Quote

Hallo Inge,

Ik ben inmiddels 38.

Gr. Fleur

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen