Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420474 Nieuw Hier En Pas 1 Gynonderzoek Gehad Toch Al Een Vraag

• Auteur

hallo meiden

ga ik van een oude rot op het zwangerworden forum ineens naar een broekie hier. ff omschakelen hoor.

ik ben esther, 24 jaar en in maart 2005 gestopt met de pil.

ik heb dus afgelopen maandag mijn eerste inwendige onderzoek gehad. we krijgen over 3 weken de uitslag. maar nu moet ik over 9 dagen bloed laten prikken en wanneer ik ongi word meteen langs komen.
    kan iemand mij vertellen, uit ervaring, waarom dit is?
    ik kreeg zoveel info tegelijk en zat nog een beetje te bibberen dus heb niet alles opgeslagen wat de gyn me vertelde.

groetjes esther

#3194407 Quote

hoi,

ik zou graag antwoord willen geven op je vraag maar het kan om verschillende redenen zijn weet ook niet op welke dag van je cyclus je zit en of ze het over hormonen hebben gehad tegen jou ?????????

groetjes moekje.

p.s.

meestal moet ik de 3de dag van de menstruatie komen om te kijken hoe alles er van binnen uitziet . baarmoederslijm en geen cystes enzo. om vervolgens weer evrder te gaan met hormonen .
    maar zoals ik al zei weet niet of jij al weet wat ze hierna gaan doen ??
    of ze het al over hormonen hebben gehad????????

#3194408 Quote

veel succes verder

hoop als je wat meer info hebt ik of iemand anders antwoord weet op je vraag

groetjes moekje xxx

#3194415 Quote

hoi Esther,

wij zijn ook pas geleden voor ons eerste onderzoek bij de arts geweest.
    ik moest toen meteen dezelfde dag bloedprikken( dat was de 4e dag van mijn cyclus) en ik moest op de 25e dag van mijn cyclus nog een keer komen prikken.
    alleen als ik dan al ongi was hoefde ik niet te komen.
    Ze vertelde dat ze gingen kijken of ik anti-stoffen van chlamydia had, ze controleerden op rode hond (vraag me niet waarom) en ze gingen kijken hoe het gesteld was met mijn hormoonhuishouding.
    daar gingen ze de tweede keer weer naar kijken en aan de hand daarvan konden ze dan zien of ik een eisprong had gehad.
    ook hebben ze een zaadonderzoek bij mijn man gedaan.
    op 9 nov krijgen we dan alle uitslagen. Best wel spannend allemaal.
    Beetje duidelijk zo??

groetjes sandra

#3194423 Quote

Hoi Esther,

welkom bij ons op 't forum. De echo is vaak om te kijken of er op het eerste gezicht niet geks is (of het er mooi uitziet). En het bloedprikken is oa om te kijken of je een goede eisprong hebt. En tja verder werkt ieder ZH weer anders en kan het bij jou dus net weer anders gaan dan bij iemand anders. Tip: schrijf je vragen op en neem er de tijd voor (laat je niet te snel de deur uitwerken, het is nl vaak druk, bij ons dan)

Het is prettig als ze ook op rode hond controleren want (voor Sandra) , rode hond kan schadelijk zijn voor je kind. Als je het al hebt gehad is er niets aan de hand (je bent er misschien ook wel voor ingeent als kind-> de BMR prik). Vinden ze geen antistoffen moet je alsnog worden ingeënt. (voor zover als ik weet)

groetjes Belle

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen