Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420477 Vraag Over Pregnylspuit

• Auteur

Hallo meiden,

kan iemand mij vertellen hoe het precies gaat met een pregnylspuit. ik heb het helemaal niet op spuiten maar ja ik zal er toch voor moeten gaan maar waar moet ik me prikken heeft iemand hier ervaring mee want misschien moet ik het volgende week gebruiken voor onze eerste KI behandeling.

gr. linda

#3194416 Quote

Hoi Linda,

Dat gaat het makkelijk heb je geen prikles gehad in het ziekenhuis ? Je hebt een ampul met vloeistof en een ampul met gevriesdroogde eeh spulletje je trekt de spuit op in de vloeistof en mengt het met dat gevriesdroogde goedje en trekt de spuit weer op even de lucht eruit en dan in een rolletje in je buik spuiten .

Anders vraag het even na in het zieeknhuis .

Succes

#3194417 Quote

hoi,

ik heb vorige maand ook mijn pregnyl gehad maar ik ben gewoon met het hele goedje naar het ziekenhuis gegaan en heb een verpleegkundige het laten mengen en bij mij in de buik laten spuiten.
    was ook bang dat ik iets verkeerds zou doen.
    de puregon spuit ik wel elke dag zelf maar die hoef   je ook niet te mengen .

dus denk als je het eng vind en je het vraagt aan het ziekenhuis dat ze het best daar willen doen hoor , vooral de eerste keer.

heel veel succes

groetjes moekje

#3194422 Quote

Hoi Linda,

zelf heb ik nu 1 keer die spuit gehad en die kon ik gewoon laten zetten in het ZH. Heb hem in mijn bovenbeen gehad.En zover als ik heb begrepen is dat zolang het maar 1 spuit is zij hem zetten. Weet ik niet zeker dat zie ik deze maand wel weer. Het is niet een heel vervelende prik (ik voelde het maar kort).

Sterkte,

Belle

#3194429 Quote

Hoi Linda,

Over het prikken hoef je je geen zorgen te maken hoor. Je prikt nu toch Puregon? Pregnyl voelt niet veel anders.

Wat kleintje ook al schreef:
    Je hebt 2 ampullen, 1 met vloeistof en 1 met poeder. Je hebt een spuitje, opzuignaald en een subcutane naald. Met de opzuignaald zuig je de vloeistof uit het ene ampulletje, en spuit het weer terug in het andere ampulletje waar de poeder in zit. Het spul vermengt zich vanzelf. Dan zuig je het allemaal weer op. Je vervangt de opzuignaald door de subcutane naald, ontlucht de boel en klaar is klara. Dan heb je van de gynocoloog een tijd gekregen om het in te spuiten, dit is altijd +/- 36 uur voor de IUI. Je pakt een vetrol (bovenbeen mag ook) in je buik, en spuit de Pregnyl in.

Het stelt echt niet veel voor. Je kan altijd aan de gynocoloog vragen of je het een keer (droog) mag oefenen. In het zh willen ze het ook inspuiten als je het niet zelf durft, maar dat moet je dan even navragen.

Succes ermee, ik weet zeker dat je het durft, TJAKKAAAAAA.

Kruimel

#3194455 Quote

bedankt allemaal voor de informatie ik ben er erg blij mee gelukkig hoef ik er niet voor naar het ziekenhuis. ik heb een hele goede vriendin die is kraamverzorgster en haar man heeft een reumaziekte die moet zich ook twee keer in de week spuiten en dat kan hij zelf niet dus doet zij het dus ze wil het nu ook bij mij doen misschien is het dit weekend al nodig want mijn eieren groeien als kool.

gr. linda

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194456 Quote

Hoi Linda,

Ik heb mijn Pregnyl 1x om 00:00 uur, en 2x om 3:00 uur midden in de nacht moeten zetten. Heb mijn wekker ervoor moeten zetten.  Dat kwam toevallig zo uit, +/- 36 uur voor de IUI.
    Hopelijk heb jij een normale tijd dat je moet gaan spuiten, gewoon overdag. Anders moet je vriendin wel erg vroeg der bed uit.

Kruimel

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen