Hallo,
Vandaag hebben wij onze intake gehad voor de ivf. Toen wij bij de arts binnen kwamen en het een en ander besproken hadden zei zij tegen mij dat ik 22 oktober kon beginnen met spuiten. Ik dacht bij mijzelf: WOH DAS SNEL! Toen moest er nog even een echo gedaan worden. Ik had in totaal 12 follikels. Dit was ook heel erg goed, gezien het feit dat ik vroegtijdig in de overgang zou zitten. De arts snapte dit niet helemaal, want dan had ik nu waarschijnlijk niet zoveel follikels gehad. Het zal allemaal wel. Toen zij hierna nog een keer naar mij linker eileider ging kijken zag ik, mijn man en de arts dat deze op de echo helemaal zwart was. Voor een leek als ik wist ik al dat dit niet goed was. Dat vertelde ze later ook. Er zit vocht in mij eileider. Dit heb ik 1 1/2 jaar geleden ook gehad en toen heb ik een kijkoperatie gehad en daar kwam uit dat die verstopt zat maar ook dat mijn eileider afgestorven was. Die kon niet meer gebruikt worden en volgens, die arts toen kon die ook niet meer vollopen. HELAAS DUS WEL!!!!
De arts wilde dit in het overleg gaan bespreken en dan zou ik het of vanmiddag nog of maandag horen wat de uitslag was. Ik moest er al vanuit gaan dat het een operatie zou gaan worden. Oh en die 22 oktober, tja die moeten we even opschuiven!!!
Daar zit je dan met je goeie gedrag. Weer een teleurstelling. Wij zijn naar huis gereden en hadden zoiets, tja het moet maar weer. Had gehoopt te kunnen beginnen
maar helaas. Vanavond om 6 uur werd ik gebeld. Ja mevrouw we gaan toch opereren en de eileider wordt verwijderd!!! Het blijkt dat het vocht wat in mijn eileider zit nadelige effecten kan hebben op een ingebrachte embryo. Dit zou giftig kunnen zijn. Niet voor mij maar voor de embryo. NU moet ik morgen bellen voor een afspraak. Waarschijnlijk kan ik pas over twee weken terecht. Daarna moet er een afspraak gemaakt worden voor de operatie en daarna weer herstellen en daarna pas IVF. Dus in mijn logica is dat ongeveer januari 2007!!!!!
Tja ik kan er nu toch niks meer aan veranderen. Het is heel hard gezegd KUT (sorry voor mijn taalgebruik), maar we gaan ervoor. Als we dit niet gezien hadden was het misschien wel helemaal niet goed afgelopen. Dus ergens is het wel positief.
Nou meiden, mijn verhaal is een beetje lang geworden, maar toch.
In ieder geval bedankt voor het "luisteren"…..
Liefs,
Roelien
ps: als er schrijffouten in zitten komt dat door het snelle typen, sorry daarvoor.