Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420488 Voor Mij Voorlopig Geen Ivf Eerst Nog Een Operatie

• Auteur

Hallo,

Vandaag hebben wij onze intake gehad voor de ivf. Toen wij bij de arts binnen kwamen en het een en ander besproken hadden zei zij tegen mij dat ik 22 oktober kon beginnen met spuiten. Ik dacht bij mijzelf: WOH DAS SNEL! Toen moest er nog even een echo gedaan worden. Ik had in totaal 12 follikels. Dit was ook heel erg goed, gezien het feit dat ik vroegtijdig in de overgang zou zitten. De arts snapte dit niet helemaal, want dan had ik nu waarschijnlijk niet zoveel follikels gehad. Het zal allemaal wel. Toen zij hierna nog een keer naar mij linker eileider ging kijken zag ik, mijn man en de arts dat deze op de echo helemaal zwart was. Voor een leek als ik wist ik al dat dit niet goed was. Dat vertelde ze later ook. Er zit vocht in mij eileider. Dit heb ik 1 1/2 jaar geleden ook gehad en toen heb ik een kijkoperatie gehad en daar kwam uit dat die verstopt zat maar ook dat mijn eileider afgestorven was. Die kon niet meer gebruikt worden en volgens, die arts toen kon die ook niet meer vollopen. HELAAS DUS WEL!!!!

De arts wilde dit in het overleg gaan bespreken en dan zou ik het of vanmiddag nog of maandag horen wat de uitslag was. Ik moest er al vanuit gaan dat het een operatie zou gaan worden. Oh en die 22 oktober, tja die moeten we even opschuiven!!!

Daar zit je dan met je goeie gedrag. Weer een teleurstelling. Wij zijn naar huis gereden en hadden zoiets, tja het moet maar weer. Had gehoopt te kunnen  beginnen
    maar helaas. Vanavond om 6 uur werd ik gebeld. Ja mevrouw we gaan toch opereren en de eileider wordt verwijderd!!! Het blijkt dat het vocht wat in mijn eileider zit nadelige effecten kan hebben op een ingebrachte embryo. Dit zou giftig kunnen zijn. Niet voor mij maar voor  de embryo. NU moet ik morgen bellen voor een afspraak. Waarschijnlijk kan ik pas over twee weken terecht. Daarna moet er een afspraak gemaakt worden voor de operatie en daarna weer herstellen en daarna pas IVF. Dus in mijn logica is dat ongeveer januari 2007!!!!!

Tja ik kan er nu toch niks meer aan veranderen. Het is heel hard gezegd KUT (sorry voor mijn taalgebruik), maar we gaan ervoor. Als we dit niet gezien hadden was het misschien wel helemaal niet goed afgelopen. Dus ergens is het wel positief.

Nou meiden, mijn verhaal is een beetje lang geworden, maar toch.

In ieder geval bedankt voor het "luisteren"…..

Liefs,

Roelien

ps: als er schrijffouten in zitten komt dat door het snelle typen, sorry daarvoor.

#3194479 Quote

Hee Roeltje,

Wat balen zeg! Heb je je ingesteld op starten met ivf en dan dit! Wat ik je wel kan vertellen en wat je hopenlijk opvrolijkt is dat mijn buuf exact hetzelfde heeft gehad. Ook vocht in de eileiders, eileiders weggehaald, daarna weer ivf enne haar 2 meiden worden 2 deze maand!!! Dussee het is voor een heel goed doel!

X ing

#3194481 Quote

Hoi Roeltje

Wat een teleurstelling, had je je zo ingesteld op ivf en gaat het eerst een operatie worden. Ik wil je veel sterkte wensen.

Lydia

#3194486 Quote

Ýk heb in januari een kijkoperatie gehad en toen bleek dat ik links een hydrosalphinx had (met vocht gevulde eileider) wat je zegt is waar je kansen gaat heel erg omhoog als dat is weggehaald omdat het vocht een miskraam kan veroorzaken ,de operatie zelf stelt heel weinig voor bij mij is het laprascopistisch uitgevoerd en mocht de een cyclus later in principe alweer beginnen aan ivf .

Heel veel succes !

#3194488 Quote

Hoi Roeltje,

He, wat balen zeg.  Het is  altijd weer een grote teleurstelling als je erop rekent om te mogen beginnen, en er komt weer een klink in de kabel. .
    Maar aan de andere kant, ze kunnen het beter nu, voor de IVF, ontdekken, dan als je al zwanger bent en een miskraam krijgt hierdoor. Dan zou het verdriet alleen maar groter zijn. Je lichaam is er straks helemaal klaar voor.
    Maar dat neemt niet weg dat je nu niet heel erg teleurgesteld en boos bent, kan me het heel goed voorstellen. Zou ik ook zijn, verdorie het duurt allemaal al zo lang.
    Hopelijk krijg je snel bericht dat je onder het mes mag, en mischien mag je de ronde erna alweer beginnen. Ik hoop het voor je.
    Sterkte hoor.

Kruimel

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen