Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420489 Help Wat Nu

• Auteur

hoi allemaal

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb eindelijk weer een baan per 1 november. Het is een functie die ik graag wil, maar dit weekend ga ik beginnen met mijn laatste iui poging.(na 3 weken overtijd, zijn de duiveltjes toch gekomen..zucht)  Dit betekend dat ik nog met deze laatste poging bezig ben als mijn nieuwe baan start. Ik begin met een half jaar contract en vind het geen geweldig idee om nu te vertellen, he ik moet even naar het ziekenhuis voor een echo, ik kom wat later. Ik kan nu niet slapen, omdat ik me hier druk over maak. Ik heb ook een aanbieding bij een ander bedrijf gehad en daar heb ik afgesproken om per 1 december te beginnen, maar daar is het werk niet helemaal wat ik wil doen. Help wat moet ik nu?????
    Ik kan ook tegen het eerste bedrijf zeggen dat ik later wil beginnen (wat ik ook wil) en dan zeggen dat ik nog dingen moet regelen met mijn oude werkgever en dat ik zeker half november daarmee klaar ben.
    Meiden, wat vinden jullie?

Liefs

Lydia

#3194490 Quote

Hoi Lydia,

Wat ontzettend balen is dat zeg, na 3 wkn overtijd toch nog   worden.
    Je zou toch zeggen, nu je zeker weet wanneer je eisprong is geweest, dat je +/- 14 dgn erna   wordt. Misschien is er toch een bevruchting geweest (wil je mischien helemaal niet horen, sry). Maar heb je te weinig HCG aangemaakt voor een positieve test.
    Ik las op het IUI lijstje dat je aan de laatste IUI gaat beginnen. Krijg jij er geen 6? Of ligt dat aan je leeftijd (sry dat ik dat vraag)

Het probleem van je werk is moeilijk. Ik zou denk ik eerst proberen om, bij die baan die je graag wilt, iets later te beginnen. Idd onder het mom van "dingen regelen met je oude werkgever".
    Als ze je daar echt graag willen hebben lijkt me het geen probleem als je +/- 2 wkn later begint.
    Maar, ik weet niet of je eventueel aan IVF wil beginnen, na je laatste IUI. Want dan kom je waarschijnlijk met het zelfde probleem te zitten. Dan moet je nog vaker naar het zh voor echo's. En dan moet je het toch vertellen aan je nieuwe werkgever.
    Wat een moeilijk probleem is dat he. Je moet eigenlijk constant stil staan bij het feit van….stel dat het lukt. Kon je maar in de toekomst kijken hoe hij eruit ziet, dan zouden de beslissingen een stuk gemakkelijker worden.

Succes met het nemen van deze moeilijke beslissing.
    Laat je ons nog even weten of het is gelukt.

Kruimel

#3194505 Quote

Hoi Lydia,

vervelend dat je toch weer ongi bent geworden!

Maar wat betreft de baan, mijn advies is ga een goed gesprek aan, gooi alles op tafel wees eerlijk (zeg ook dat je graag eerlijk wilt zijn en dat je hoopt dat dit gewaardeerd wordt). Vertel ook dat je graag de baan wilt hebben en event. later wil beginnen. (je bent natuurlijk geschikt voor die baan ze willen jou graag hebben, want jij bent uitgekozen)
    Het wordt dus een pleidooi voor jezelf maar zonder te smeken!  
    mocht het lijken dat ze niet accoord gaan kun je altijd nog vertellen van je nog een aanbieding (baan) hebt  waar je later kan beginnen (zij hoeven niet te weten dat jij die baan liever niet hebt)

Heel veel sterkte en goed slapen hoor! Is erg belangrijk.

Groetjes Belle

#3194513 Quote

hoi,

ik zou voor de leuke baan gaan.
    je krijgt nml. later spijt als je het niet geprobeerd hebt.
    ga idd. maar een gesprek met ze aan.
    je hebt niets te verliezen.
    eerlijkheid duurt het langst.
    als je er zonder bericht toch gaat werken,
    dan loopt je baas er later tegen aan.
    gevolg dat jij je proeftijd niet volmaakt.
    hebben ze geen begrip voor je situatie,
    dan is het niet  het bedrijf waar jij graag zou willen werken.
    geloof me.

suxes.

#3194514 Quote

Hee,
    Als je zwanger bent straks dan moet je het toch ook vertellen en dan is de kans van het niet te verlengen contract net zo groot als nu. Eerlijkheid duurt toch het langst. Kijk feitelijk ben je gewoon nog niet zwanger en kan het nog wel even duren ook. Lukt het wel dan zie je dat dan wel weer. Ik zou gewoon eerlijk tegen ze zijn want als jij over 2 maanden verteld ik ben zwanger en daar was ik al mee bezig dan denk ik dat je zowiezo geen begrip krijgt. Ik ken iemand die heeft het verteld en werd zwanger en kreeg toen een contract tot aan haar verlof en mocht als die eerste periode goed ging qua werken na haar verlof voor contract 2 komen. Mooie oplossing dus!

Succes!
    gr.Ing

#3194571 Quote

Hoi meiden

Bedankt voor de reacties. Het kan allemaal anders lopen dan dat je zelf kunt bedenken.
    Even voor de goede orde, ik kan niet liegen en spreek de waarheid over mijn iui/ivf behandelingen, mijn ex-werkgever had ik het verteld (mij supervisor wist het en daar had ik afspraken meegemaakt).
    De droombaan is niet bij een droombedrijf. En hoelanger ik er over denk, hoe ellendiger ik er van word. Even  in het kort: mijn ex-werkgever (waar ik in een collectief ben ontslagen) heeft een relatie met dit nieuwe bedrijf, dit gaat op managersniveau. Mijn personeelsdossier is van mijn ex-werkgever bij deze nieuwe werkgever terecht gekomen (hier staat trouwens niets in over iui/ivf).Dit is bij wet verboden.  Dit zorgt ervoor dat er van mijn kant geen vertrouwen meer is in deze nieuwe werkgever.
    Het trieste in dit geval is wel, dat ik de andere werkgever al bedankt had voor hun aanbod en sta ik dus nu zonder aanbod. Stom van mijn kant, maar heb toch het idee dat ik er goed aangedaan heb. Dat andere bedrijf wil me nog een aanbod doen, hebben ze verteld, dus wie weet gaat het toch nog goed komen. Mijn gevoel over dit bedrijf is erg goed en had daar het een en ander geregeld voor mijn behandelingen.
    Even over mijn 3 iui behandelingen. Mijn eigen gyn wilde niet dat ik iui ging doen, hij wilde dat ik gelijk ivf zou krijgen (inderdaad vanwege mijn leeftijd), maar het ziekenhuis in Rotterdam stond er op dat ik eerst 3 iui behandelingen zou doen, want ik ben toch uit mezelf meerdere malen zwanger geweest en ivf zou dan beter aanslaan. Vandaar 3 iui's

Liefs

Lydia

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen