Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420498 Wat Een Wonder Geef De Moed Niet Op

• Auteur

Wij hebben ICSI-TESE gedaan in het UZ Gent, in Belgie. De follikelmetingen en bloedonderzoeken werden wel gewoon in Nederland gedaan.
    Totaal vijf pogingen gedaan, waarvan eentje na een week werd afgebroken en een cryo-poging waarbij het niet tot een terugplaatsing kwam, dus uiteindelijk drie volledige, verse ICSI pogingen gedaan. Het was een moeilijk en zware periode in ons leven… En vaak dacht ik: Waar doe ik het allemaal voor? Waarom al die pijn? Waarom al dat verdriet? …. Maar…. Het is ons gelukt! We zijn in blijde verwachting! Eind februari verwachten we ons kindje. Ik ben nu ruim 21 weken zwanger.
    Ik wil iedereen, die afhankelijk is van een vruchtbaarheidsbehandeling, moed en hoop geven! Kijk meiden, het is bij mij ook gelukt! Blijf hoop houden hoor en geef de moed niet op!

Lieve groetjes Bianca

#3194526 Quote

hoi bianca,

wat  mooi dat jij, na zo'n zware periode, toch zwanger bent geworden.
    het is idd. niet niks.
    eerst al die onderzoeken,
    en dan de behandelingen.
    het  neemt veel spanning en onzekerheid  met zich mee.
    daar hebben wij allemaal op t forum last van.

het is daarom extra fijn om ook eens een verhaal te lezen,
    waar het allemaal goed heeft uit gepakt.
    daar  haal je weer hoop uit.
    ik wens je een plezierige zwangerschap toe.
    en een wolk van een baby.

groetjes, jana.

#3194530 Quote

Hoi Bianca,

Hardstikke gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Berichtjes zoals deze geven mij altijd weer de moed om door te gaan.
    Je bent alweer over de helft van je zwangerschap, geweldig toch. Ik hoop dat de andere 20 wkn heel goed verlopen en dat je daarna een mooie gezonde beeb in je armen kan sluiten.
    Hopelijk volgen wij allemaal je heel snel, strooi je nog wat zwangerschapshormonen deze kant op?
    Geniet er nog van!!!!!!

Kruimel

#3194572 Quote

Hoi Bianca, wat houdt ICSI-Tese precies in? Heb je hiervoor ook andere IVF behandelingen gehad in een ziekenhuis in Nederland? Wij wonen in Zeeland en hebben gekozen om eerst in Rotterdam aan IVF te beginnen omdat we daar ook de IUI behandelingen hebben gehad. Maar ben erg benieuwd naar je goede ervaringen uit Gent!

Geniet van je zwangerschap, dit geeft ons moed!

Tot horens!

Groetjes, Pleun

#3194574 Quote

Gefeliciteerd en geniet optimaal van je zwangerschap laat je het wel horen wat het geworden is.

gr. linda

#3194583 Quote

Hoi Bianca,
    Ik hoor ook hele goed verhalen uit Belgie, maar we hebben toch voor Tilburg gekozen.
    In ieder geval van Harte gefeliciteerd en geniet ze lekker hoor!!!!!

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194586 Quote

Hoi Bianca,

Proficiat met je zwangerschap. Heerlijk hoor.

Bedankt voor je verhaal. Dat geeft zeker weer wat moed voor alle meiden hier.
    Geniet lekker van je zwangerschap.

Liefs
    Nicole

#3194600 Quote

Bedankt voor al jullie reacties!

Wij hadden geen keuze, het was of in Belgie de TESE met ICSI of geen behandeling… In Nederland was er geen behandeling voor ons mogelijk, in Nederland is TESE momenteel (nog) verboden. Bij een TESE-ingreep halen ze het zaad d.m.v. een operatie uit de teelbal. In Nederland mag deze behandeling niet omdat ze in Nederland eerst nog meer onderzoek willen doen of het geen gevolgen heeft op lange termijn voor het eventuele kindje. In Belgie zijn ze veel verder op dat gebied en wordt TESE dus gewoon toegestaan omdat daar is gebleken dat er niet meer risico's zijn vergeleken met ICSI met vers zaad.
    Wij zijn blij dat we de mogelijkheid hebben gekregen om naar Belgie te gaan voor een behandeling!

Groetjes Bianca, woensdag 22 wk

#3194619 Quote

Bij azoospermie (dan zitten er geen zaadcellen in het sperma) is TESE alleen nog een mogelijkheid voor een vruchtbaarheidsbehandeling. Mijn vriend heeft op jonge leeftijd teelbalkanker gehad, daardoor mist hij nu een teelbal. De lymfeklieren in de buik zijn toen ook verwijderd en dat is waarschijnlijk de oorzaak waarom het zaad niet naar buiten komt. De uroloog zei tegen ons: De fabriek is er wel, maar het transport ontbreekt… Het zaad wordt dus wel aangemaakt, maar komt niet naar buiten. Bij een TESE halen ze hele kleine stukjes weefsel uit de teelbal en dan hopen dat daar goede zaadcellen in zitten.
    Gelukkig was de TESE bij mijn vriend erg positief en zijn er voldoende en goede zaadcellen gevonden. We hadden na de TESE voldoende zaad voor ongeveer tien tot twaalf ICSI behandelingen!

Voor ons was dit dus nog de enige mogelijkheid om samen een kindje te krijgen. En gelukkig is het gelukt, een echt wonder!

Groetjes Bianca, morgen 22 wk zwanger

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen