Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420499 Even Paniek Hier

• Auteur

Hallo dames,

Gisteravond om 8 uur moest ik pregnyl spuiten omdat ik maandag om 8 uur de punctie heb. Nu hebben wij bij de prikinstructie geleerd dat het met 3 ampulletjes moet maar gisteravond om 10 voor 8 vonden wij maar 2 ampullen in het doosje. HELLUP! Nergens terug te   vinden hoeveel eenheden ik moest spuiten. Toen sloeg dus de twijfel toe en daarmee de paniek want het werd al snel 8 uur….
    Mijn man was er van overtuigd dat hij bij de controle van de medicijnen toen we ze kregen 2 ampullen had gezien. Wij dus over de vloer kruipen om te zoeken want stel dat er eentje gevallen was…. Nog eens de groentela gecheckt… NIKS!
    Toen dus maar de dienstdoende arts gebeld in het UMC want ik flipte echt even. Blijkt dat het ook voorkomt dat de eenheden in 1 ampul zitten en dat de hoeveelheid 5000EH normaal is. Pffffffffffffffffffffffffffff Mijn man had dus helemaal geen 3 ampullen gezien bij het halen van de medicijnen en dit schijnt goed te zijn. Maargoed inmiddels was het 10 over 8 en het ziekenhuis had benadrukt dat het echt heel precies kwam het spuiten.
    Nu heb ik er dus nog steeds geen goed gevoel over. Heb ik wel de goede hoeveelheid gespoten en was ik optijd…..? Hoeveel EH moesten jullie spuiten ook 5000??
    lfs ing

#3194527 Quote

hoi inge,

ik zou graag je onzekerheid weg nemen,
    want wat kan je je daar rot onder voelen.
    echter ik ben niet met ivf bezig maar iui.
    dus heb er minder kijk op.

wat ik je wel kan mee geven is dat je in principe MAAR 10min. te laat bent met spuiten.
    en ik geloof niet dat het op 10min aan komt.
    tuurlijk moet jij je wel goed aan de tijd houden.
    maar dat ze dat er duidelijk bij zei is ws. omdat veel mensen het niet zo nauw nemen met de tijd. en denken, een uurtje later kan ook geen kwaad.
    wb de hoeveelheid, daar heb je over gebeld. en dat zit goed.
    ik moet trouwens ook 5000 pregnyl spuiten, alleen dan voor iui.
    dat komt ook uit 2 flesjes.
    als er medicijnen gespoten worden, wat het ook is,
    is het meestal 1 of 2 flesjes. nooit 3.

probeer er niet te veel over te piekeren,
    en te zwaar aan te denken.
    hoe makkelijk gezegd dat ook is.
    je bent echt op tijd geweest met spuiten.

suxes, warme groet,
    jana

#3194528 Quote

Hé Inge,
    Wat een paniek in de tent.. Gewoon door blijven ademen he.
    Maar je  hoeft je er echt niet druk om te maken, je hebt het 100 % goed gegedaan.
    2 ampullen zijn goed. Ik heb ook altijd 2 ampullen van 5000 IE gehad, 1 met poeder en 1 met vloeistof.
    En die 10 min later prikken is echt geen ramp. Wat Jana ook al zei, ik denk dat ze dat voor de mensen zeggen die het niet zo nauw nemen met de tijd en een uurtje eerder of later spuiten. dat is wel heel fout, maar 10 min later of eerder is echt geen ramp.

Nu  moet je gaan RELAXEN hoor, en energie opdoen voor morgen, je zal het hard nodig hebben.
    Na alle spanningen die jullie de afgelopen wkn hebben gehad MOET het haast wel goed gaan.
    Ik ga weer heel hard voor jullie duimen (oja, ik was er nog niet eens mee gestopt)
    Heel veel succes morgen.

Kruimel

#3194529 Quote

Hoi Inge,

Geen reden tot paniek hoor die 10 min maken echt helemaal niks uit . Ik moest ook 5000 eenheden spuiten omdat ik kans had op overstimulatie misschien omdat je weinig eitjes hebt dat het niet nodig is om 10.000 te spuiten .

Het zijn 2 ampullen 1 met vloestof de andere met een gevriesdroogd goedje.

Komt allemaal in orde , heel veel succes met de puntie.

#3194533 Quote

Hoi Inge,

ik weet eigenlijk niets van spuiten maar wilde je  even heel veel succes en sterkte wensen voor morgen! En hopen maar dat het super eitjes zijn.

groetjes Belle.

#3194541 Quote

hoi inge,

geen paniek nodig hoor het zijn idd 2 ampullen een vloeibaar en een droge poeder.
    en die 10 min. die doen het um niet hoor .
    maakt niet zo veel uit als het maar geen heel uur is ofzo .
    want normaal krijg je je eisprong ongeveer 36 uur later dan zou het nu 36 uur plus 10 min. later zijn dus geen probleem en het zou voor de punctie ook niks uitmaken hoor .

dus hou je lekker rustig en heel veel succes met de punctie

alles komt goed ik ga hard voor je duimen

*************************moekje

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194542 Quote

Hoi Inge,

Ik heb 10.000 eenheden gespoten. Waren bij mij twee ampullen ieder van 5000 eenheden. En over die tijd, dat zal echt niet op 10 minuten aankomen ik denk inderdaad ook dat er anders misschien bij mensen ipv om 20.00 om 21.00 gespoten wordt. Geef het gewoon even aan kunnen ze desnoods om  8.10 beginnen ipv 8.00. En trouwens bij ons was de afspraak van de punktie ook niet echt stipt om 8.30…
    Succes maandag ik hoop  op goed nieuws.

Groetjes,

Sanne  

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen